Partnerzy portalu
Ania Starmach: dzisiaj ludzie szczycą się tym, że gotują (wywiad) Ania Starmach, fot. materiały prasowe

Ania Starmach: dzisiaj ludzie szczycą się tym, że gotują (wywiad)

Ania Starmach została ambasadorką marki Vizir. A z początkiem września wystartowała siódma edycja programu MasterChef. Oba projekty, w które jest zaangażowana autorka wielu książek kulinarnych, stały się pretekstem do rozmowy. O uczestnikach kulinarnego show, jedzeniu i gotowaniu Polaków oraz o współpracy z marką Vizir, opowiada nam Ania Starmach.

Autor: Jakub Szymanek/Horecatrends.pl Data: 25 października 2018 09:34

Z początkiem września wystartowała kolejna edycja programu MasterChef. Czego widzowie mogą spodziewać się w siódmym sezonie, czym różni się on od poprzednich serii?

Jurorzy są ciągle ci sami, natomiast uczestnicy są inni. W tej edycji MasterChefa mamy wybuchową czternastkę, bardzo międzynarodową, która z pewnością pod względem kulinarnym nie raz nas zaskoczy. Nie mogę zbyt dużo zdradzić, ale powiem, że półfinał odbył się w Singapurze, czyli niezwykłym miejscu na kulinarnej mapie i walka o wyjazd do Singapuru była zacięta, a o udział w finale jeszcze bardziej.

Patrząc na poprzednie edycje, część osób, która wzięła udział w programie, poszła w kierunku gastronomii i otworzyła własne restauracje. Czy uczestnicy MasterChefa, przychodząc do programu, mają sprecyzowane plany odnośnie swojej przyszłości w kuchni?

Przychodzą do programu setki osób i każdy ma inny pomysł na siebie. Są osoby bardzo świadome, które chcą mieć własną restaurację, ale pojawiają się i tacy, którzy po prostu chcą zaistnieć w Internecie. Jest grupa ludzi, która poprzez udział w MasterChefie chce udowodnić coś sobie lub swojej rodzinie. Wśród uczestników znajdziemy także osoby, które przed chwilą straciły pracę lub przeżywają zawód miłosny. Historia za każdym razem jest inna, ale wszystkich łączy pasja do gotowania.

Wieprzowina i kurczak są najpopularniejszymi mięsami na stołach Polaków. Czy Twoim zdaniem programy kulinarne jak np. MasterChef mają wpływ na podejście społeczeństwa do jedzenia, czy zmieniają nawyki żywieniowe?

Myślę, że cały czas najczęstszym wyborem pozostaje kurczak i wieprzowina, ale przez ostatnie 10 lat wiele w Polsce zmieniło się. Bardzo otworzyliśmy się na nowe smaki i inne międzynarodowe kuchnie. Gotowanie przestało być przykrym obowiązkiem, a stało się przyjemnością i dzisiaj ludzie szczycą się tym, że gotują. Uważam, że to w dużej mierze zasługa MasterChefa, gdyż jest to program w jakimś stopniu realizowany z myślą o edukacji na temat jedzenia.

Pozostając w temacie edukacji kulinarnej, jak Twoje działania na blogu są odbierane przez społeczeństwo?

Generalnie od lat posługuję się dewizą, żeby było jak najprościej i najsmaczniej. I myślę, że takich przepisów poszukują osoby odwiedzające moją stronę. To nie jest tak, że szaleję kulinarnie niczym uczestnicy MasterChefa, tylko pokazuję, jak zrobić np. rosół, risotto, prosty deser jak gruszka w czekoladzie. Wychodzę z założenia, że podstawy w kuchni są najważniejsze.

A jak postrzegasz trendy kulinarne, które pojawiają się w danym sezonie?

Zawsze trzeba brać to pod uwagę, jak np. sezonowość, dlatego nieprzypadkowo teraz w kuchni znalazły się dynia i gruszka. Najsmaczniejsze dania wychodzą z sezonowych produktów.

A czy różnego rodzaju mody na diety bez laktozy lub glutenu bierzesz pod uwagę podczas pracy w kuchni?

Diety to nie jestem ja, dlatego nie udzielam porad dietetycznych. Nie zazdroszczę osobom, które z różnych powodów muszą być na diecie. Ja na szczęście mogę jeść wszystko, staram się jednak pamiętać o tym aby jeść z głową i umiarem, bo to klucz do zdrowia i dobrej formy.

Aniu, dlaczego zdecydowałaś się na współpracę z marką Vizir?

Bardzo ostrożnie dobieram partnerów, z którymi współpracuję i stawiam na marki przeze mnie sprawdzone. Nie ukrywam, że ze względu na mój zawód plamy na ubraniach są dla mnie codziennym wyzwaniem i od lat używałam proszku marki Vizir, więc było mi bardzo miło, gdy dostałam propozycję współpracy od firmy Procter & Gamble. 

Dziękuję za rozmowę.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.