Partnerzy portalu
Badanie: pracodawcy rezygnują z firmowych wigilii Pracodawcy rezygnują z firmowych wigilii /fot. mat. pras.

Badanie: pracodawcy rezygnują z firmowych wigilii

W tym roku pracodawcy rezygnują z organizowania dla pracowników świątecznego spotkania, wzrósł natomiast odsetek firm, które wręczą pracownikom bony podarunkowe - wynika z badania Instytutu Badawczego Randstad i Gfk Polonia.

Autor: portalspozywczy.pl Data: 09 grudnia 2020 09:29

W tym roku jedna czwarta firm planuje zorganizować spotkania świąteczne dla pracowników, podczas gdy rok temu takie plany deklarowało 47 proc. pracodawców. "Na tegoroczne święta bez wątpienia wpłynęła pandemia COVID-19. Spotkania świąteczne, które plasowały się zwykle na pierwszej pozycji wśród inicjatyw skierowanych do pracowników, teraz w części przypadków prawdopodobnie nie mogą się odbyć z powodu epidemii" - zauważa Instytut Badawczy Randstad.

35 proc. firm planuje przekazać pracownikom premie okolicznościowe, a 33 proc. bony podarunkowe. 23 proc. pracodawców chce dać upominki dla dzieci pracowników. W porównaniu z badaniem sprzed roku bony podarunkowe znacznie zyskały na popularności (wówczas 26 proc. firm deklarowało przekazanie bonów).

Nieznacznie wzrosła popularność angażowania pracowników w akcje charytatywne (z 18 do 21 proc.). 21 proc. firm nie planuje żadnych specjalnych działań związanych ze świętami (rok temu 16 proc.).

Z badania wynika, że w tym roku pracodawcy zamierzają wydać więcej na inicjatywy bożonarodzeniowe niż w 2019 roku. 35 proc. firm (wzrost o 16 p.p.) planuje wydać 300-500 zł na jednego pracownika. Spadł za to odsetek firm, przewidujących wydatek mniejszy niż 300 zł.

W większości firm bony podarunkowe - według deklaracji pracodawców - będą przyznawane wszystkim pracownikom. W przypadku premii okolicznościowych 81 proc. planuje przyznać je wszystkim pracownikom, 12 proc. większości, natomiast 7 proc. mniej niż połowie załogi lub tylko pojedynczym pracownikom. Przeważnie kwota bonów oraz premii będzie zróżnicowana np. ze względu na stanowisko czy dział.

Zdaniem Moniki Fedorczuk, eksperta rynku pracy Konfederacji Lewiatan, obecna sytuacja jest dużym wyzwaniem dla działów HR. "Konieczne stało się zastąpienie dotychczasowych tradycji firmowych związanych z obchodami świąt innymi formami (...). Widać wyraźnie, że na razie nie ma nowych pomysłów na sprostanie temu zadaniu. Być może w kolejnych latach pojawią się inne rozwiązania na okołoświąteczne inicjatywy lub też - o ile sytuacja wróci do poprzedniego stanu - z ulgą wrócimy do znanych sposobów firmowego świętowania" - powiedziała.

Badanie zrealizowano od 6 października do 8 listopada metodą CATI na próbie 1000 przedsiębiorstw reprezentatywnej ze względu na region i wielkość firmy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.