×

Subskrybuj newsletter
horecatrends.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Partnerzy portalu
Bal w Maku, Gang Bystrzaków. Jak marki promowały się w 2022 r.?
W 2022 r. przedłużające się działania wojenne i idące za tym konsekwencje sprawiły, że kampanie marketingowe przeszły na drugi plan./fot. Facebook

Bal w Maku, Gang Bystrzaków. Jak marki promowały się w 2022 r.?

Autor: Magdalena Brzózka Data: 20 grudnia 2022 18:56

- 2022 r. niestety okazał się rokiem, kiedy na działania marketingowo-wizerunkowe położyła cień wojna za naszą wschodnią granicą - mówi Paweł Jaroszyński, CEO, Head of Social Media w agencji Pitted Cherries.

Firmy spożywcze (i nie tylko) w 2022 r. stanęły przed dużym dylematem - czy w ramach solidarności z Ukrainą wycofać się z rynku rosyjskiego, czy może pozostać tam, licząc na to, ze wojna szybko się skończy i wszystko ucichnie?

Jak brandy spożywcze promowały się w 2022 r.? 

- Obserwowaliśmy jak zachowają się firmy spożywcze, w szczególności te duże, jak np. Coca Cola, która z początku się wahała, jednak finalnie postanowiła wyjść z rynku rosyjskiego. Głośno było także, gdy Rosję opuszczały takie marki jak Hortex, Tchibo czy Danone. Z wizerunkowego punktu widzenia były to dobre decyzje - zapewnia Paweł Jaroszyński, CEO, Head of Social Media w agencji Pitted Cherries.

Przedłużające się działania wojenne i idące za tym konsekwencje sprawiły, że kampanie marketingowe przeszły na drugi plan.

- Z wartych odnotowania akcji wymieniłbym współpracę restauracji McDonalds z influencerami - szlaki przetarł w końcu 2021 roku Mata, po to aby w tym roku na Bal w Maku zapraszał Ralph Kamiński. Z dużych influencerskich akcji warto przypomnieć także pączki Ekipy w Biedronce. Były one co prawda krytykowane za swój skład, ale finalnie okazały się sprzedażowym sukcesem na tyle dużym, że we wrześniu mieliśmy ich powrót. To wszystko pozwala mi sądzić, że nadchodzący rok będzie w branży spożywczej należał do influencerów. Duże marki wyznaczyły ścieżkę, którą teraz podążą inne brandy - dodaje Paweł Jaroszyński.

Zdaniem eksperta znakomity Real Time Marketing mogliśmy obserwować natomiast na profilach społecznościowych Lidla czy piwa Żywiec. - Z kolei Biedronka świetnie zareagowała na szalejącą inflację i zamiast Gangu Świeżaków, wprowadziła Gang Bystrzakówktóry uczył oszczędzania - dodaje Paweł Jaroszyński.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz