Partnerzy portalu
Bezalkoholowa rewolucja przyspiesza. Trendy na rynku piw bez % Już co trzeci Polak sięga po piwo bezalkoholowe. / fot. unsplash

Bezalkoholowa rewolucja przyspiesza. Trendy na rynku piw bez %

Już co trzeci Polak sięga po piwo bezalkoholowe. Oferta piw bez % przyciąga do kategorii piwnej więcej młodych dorosłych, prowadzących aktywny styl życia konsumentów oraz więcej pań, które rzadziej sięgają po piwa alkoholowe. Dynamika rozwoju tego segmentu nie zwalnia nawet w pandemii.

Autor: horecatrends.pl/informacja prasowa Data: 25 maja 2021 15:21

Jak wynika z analizy badania Need for Beer 2020, przeprowadzonego na zlecenie Grupy Żywiec przez agencję badawczą IQS, Polacy dokonują coraz bardziej świadomych i odpowiedzialnych wyborów. Bezpośrednio wpływa to na kategorię piw 0.0%, która cieszy się rosnącą popularnością wśród różnych płci i grup wiekowych. Od dawna konsumenci tego segmentu to już nie tylko kierowcy czy osoby opiekujące się dziećmi. Dlaczego sięgamy więc po piwa bez alkoholu? Powodów jest znacznie więcej.

Piwo 0.0% nie ma płci

Kto właściwie wkłada do koszyka produkty z tej kategorii? Wśród kupujących piwa bezalkoholowe panuje demokratyzacja płci. Pomimo nieco wyższego udziału pań w segmencie, po piwa 0.0% sięgają porównywalnie często również mężczyźni. Przy wyborze kierują się jednak innymi cechami produktu – kobiety częściej zwracają uwagę na oryginalny smak, cenę oraz wielkość opakowania, podczas gdy uwagę mężczyzn przykuwa typowo piwny smak i wygodne opakowanie.

Zrównoważony styl życia

Aktywność sportowa oraz względy zdrowotne – te powody jako istotne w wyborze piw bezalkoholowych wskazało łącznie aż 36 proc. ankietowanych. Aktywne spędzanie czasu to główny motywator dla młodszych konsumentów 18-24 lata. Osoby między 30-44 rokiem życia częściej opiekują się dziećmi, a konsumenci po 45 roku życia częściej podają powody zdrowotne. Piwa smakowe 0.0.% wybieramy również po to, by zaspokoić potrzebę relaksu (24 proc.).

Orzeźwienie i smak

Polacy sądzą, że piwa bezalkoholowe lepiej gaszą pragnienie i niemal 1/5 kupuje je dla orzeźwienia. Często jednak po prostu mamy chęć spróbować czegoś nowego – taką odpowiedź wskazało 10 proc. konsumentów.

Jak pokazuje badanie różnią nas preferencje dotyczące smaku. Panie wolą piwa smakowe (61 proc.), a mężczyźni stanowią większość wśród konsumentów lagerów 0.0% (72 proc.). Piwa smakowe cieszą się też większym zainteresowaniem wśród młodych dorosłych (18-24 lata), a starsi piwosze częściej kupują piwa jasne.

W tegoroczną Majówkę częściej bez %

Z danych MPlatform wynika, że mimo zimnej i deszczowej pogody w tegoroczną Majówkę w małych sklepach sprzedało się o 6 proc. więcej piwa bezalkoholowego niż w roku ubiegłym[1] To potwierdza, że trend sięgania po piwa bez procentów nie zwalnia tempa nawet w okresie pandemii.

Polacy chętnie sięgają po piwa bezalkoholowe w sklepach małego formatu. Z naszych danych wynika, że piwa bezalkoholowe rosną nowościami, których w tym roku pojawiło się łącznie blisko 60 – komentuje Ewa Rybołowicz, Dyrektor ds. analiz rynkowych, COPM Centrum Innowacji wprowadzającego narzędzia do cyfrowego rozwoju małego handlu.

3 lata bezalkoholowej rewolucji

W ostatnich latach wyraźnie widać zmiany w strukturze spożycia piwa w Polsce. Konsekwentnie spada konsumpcja piw mocnych, a dynamicznie rośnie zainteresowanie ofertą 0.0%. Co ciekawe, jeszcze do roku 2018 segment piw bezalkoholowych w Polsce praktycznie nie istniał.

Kiedy w 2018 r. wprowadzaliśmy na polski rynek koncepcję Strefy Zero, segment piw bezalkoholowych praktycznie nie istniał. W tym momencie natomiast Polska zajmuje jedno z czołowych miejsc w Europie pod kątem udziału piw bezalkoholowych w sprzedaży wartościowej w całej kategorii piwa. Cieszymy się, że Grupa Żywiec była inicjatorem tej rewolucji i nie zwalniamy tempa nieustannie rozszerzając nasze portfolio – komentuje Magdalena Brzezińska, dyrektor ds. korporacyjnych w Grupie Żywiec.

W tym roku portfolio firmy wzbogaciło się o cztery nowości – dwa nowe smaki Warki Radler 0.0.% kiwi z pigwą i ananas z cytrusami, Heinekena 0.0.% w butelce 0.33 ml, a także pierwszy bezalkoholowy wariant ulubionego piwa smakowego Polaków, czyli Desperadosa – Desperados Virgin 0.0.%. Łącznie Grupa Żywiec oferuje już 12 bezalkoholowych piw w czterech segmentach: piwa smakowe, radlery, piwne specjalności oraz lagery.

Naszą ambicją jest zapewnić konsumentom możliwość wyboru zawsze i wszędzie, dlatego obok inwestycji w atrakcyjną ofertę cały czas rozwijamy też dystrybucję naszych unikalnych Stref Zero, aby konsument mógł łatwo znaleźć piwa bezalkoholowe w punkcie sprzedaży oraz zapewniamy mocne wsparcie marketingowe, aby rosła świadomość wyboru – dodała Brzezińska.

Retransmisja sesji:

Hotele

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.