Partnerzy portalu
Brand2eat o znaczeniu marketingu w gastronomii Angelika Borysiak / CEO & Founder Brand2eat - marketing restauracji i branży Horeca/ fot. Facebook

Brand2eat o znaczeniu marketingu w gastronomii

- Trzeba nadążać za trendami, ale nie można za nimi ślepo podążać, to zawsze musi być w zgodzie z ideą naszego miejsca. Chociaż tu też zależy o czym mówimy. Są restauracje, które pozycjonują się typowo na mięsożerców, mimo to zdają sobie sprawę jak silny jest wege trend, nie zmieniają retoryki, ale wprowadzają kilka bezmięsnych pozycji do karty. I ja to szanuję - mówi serwisowi www.horecatrends.pl Angelika Borysiak, właścicielka agencji kreatywnej brand2eat zajmującej się marketingiem w branży gastronomicznej.

Autor: MB; www.horecatrends.pl Data: 14 stycznia 2020 08:21

Po co restauracjom strategia marketingowa?

Obecnie nie ma restauracji czy hotelu, która nie ma profilu na Facebooku, wiele z nich znajdziemy również na Instagramie. Wrzucają posty, może nawet regularnie, czasem ustawią kampanię na polubienia. I tyle. Nic dziwnego, że potem słychać głosy, że social media nic nie dają. A kiepskie efekty wynikają głównie z kiepskiej komunikacji i faktu, że większość miejsc niczym się nie wyróżnia i nie potrafi przyciągnąć uwagi Gości.

A social media nie warto lekceważyć, bo często to właśnie one są pierwszym punktem styczności z obiektem i wpływają na jego wizerunek, a także ułatwiają budowanie go w przyszłości. Dają także ogromne możliwości reklamowe i bardzo wysoką konwersję. Możemy zająć się utraconymi koszykami – skierować reklamę do osób, które były na naszej stronie www, były zainteresowane ofertą, ale z jakiegoś powodu przerwały rezerwację, wyświetlać zagranicznym turystom znajdującym się w promieniu 1 km od restauracji reklamę lokalu w ich ojczystym języku albo ściągnąć do lokalu Gości, których mamy w bazie mailingowej. Określenie strategii to nie spisanie na kartce pięknie brzmiących słów, ale podjęcie działań, z których każde z nich będzie wpływać na codziennie podejmowane decyzje. 

Konieczna jest weryfikacja celów, odbiorców komunikatów, sposobów dotarcia do nich i określenie stopnia zaangażowania marki w poszczególnych kanałach. Każdy komunikat musi być przemyślany i powinien spełniać założoną funkcję – budować wizerunek, sprzedawać, informować. Rozmowa prowadzona w mediach społecznościowych to nie monolog i nie powinny być to suche informacje o cenach i promocjach, ale przede wszystkim emocje. A te w branży HoReCa są szczególnie ważne. 

Pytanie jak strategię marketingową realizować skutecznie i z głową? 

DZIAŁAJ WIELOTOROWO. Facebook i Instagram to za mało. Zadbaj o dobrze wypełnioną wizytówkę Google, Adwordsy, Tripadvisor czy Yelp – szczególnie jeśli działasz w turystycznej miejscowości. Niby to są podstawy, a co 3 restauracja, którą odwiedzam nie ma menu na Facebooku! 

LINKEDIN. Nawet w branży gastronomicznej nie warto go lekceważyć. Jeśli kierujesz swoje działania do biznesu to tam powinieneś skierować swoje kroki. Przecież są tam wszyscy – od event managerów w agencjach po osoby odpowiedzialne za wigilie firmowe w przedsiębiorstwach. Reklama na tym portalu to tanich nie należy, ale świetnie sprawdzi sie tutaj wykorzystanie marki osobistej i prywatnego profilu.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO. Obserwuj konkurencję, również, albo przede wszystkim, w innych krajach. USA, Japonia... tam rodzą się trendy. Szukaj inspiracji, czytaj recenzje i spróbuj zrozumieć czego oczekują Goście od obiektów takich jak Twój, a co ich w nich denerwuje.

ZRÓB Z PRACOWNIKÓW AMBASADORÓW MARKI. Zakładając, że każdy z Twoich pracowników ma średnio kilkuset znajomych w mediach społecznościowych, z czego część z pewnością mieszka w tym samym mieście to biorąc pod uwagę kilku pracowników zdobywasz kilkuset potencjalnych Gości! Musisz tylko znaleźć sposób jak zachęcić ich do dzielenia się informacjami.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.