Partnerzy portalu
Brand2eat o znaczeniu marketingu w gastronomii Angelika Borysiak / CEO & Founder Brand2eat - marketing restauracji i branży Horeca/ fot. Facebook

Brand2eat o znaczeniu marketingu w gastronomii

- Trzeba nadążać za trendami, ale nie można za nimi ślepo podążać, to zawsze musi być w zgodzie z ideą naszego miejsca. Chociaż tu też zależy o czym mówimy. Są restauracje, które pozycjonują się typowo na mięsożerców, mimo to zdają sobie sprawę jak silny jest wege trend, nie zmieniają retoryki, ale wprowadzają kilka bezmięsnych pozycji do karty. I ja to szanuję - mówi serwisowi www.horecatrends.pl Angelika Borysiak, właścicielka agencji kreatywnej brand2eat zajmującej się marketingiem w branży gastronomicznej.

Autor: MB; www.horecatrends.pl Data: 14 stycznia 2020 08:21

WYKORZYSTAJ POTENCJAŁ GRUP NA FACEBOOKU. Grupa daje dużo większe zasięgi organiczne i świetnie angażuje społeczność. Ale zbudowanie jej ma sens tylko wtedy, kiedy masz pomysł i czas na jej rozwijanie przez systematyczne wywoływanie dyskusji. 

NAGRAJ WIDEO. Z jednej strony jesteśmy coraz bardziej leniwi i nie chce nam się czytać, z drugiej – nawet najlepszy tekst nie zachęci do odwiedzin danego miejsca tak jak wideo. To też niekwestionowany lider współczynnika konwersji – na You Tube możemy bardzo precyzyjnie targetować reklamy np. wyświetlając ofertę spa kobietom przed trickami beauty lub ofertę dla rodziców przed bajkami.

Jakie błędy najczęściej popełniają restauratorzy i hotelarze jeśli chodzi o marketingowe narzędzia, Social Media.

Jednym z największych błędów jest nieumiejętność radzenia sobie z krytyką. Na wiosnę będzie to tematem mojego wystąpienia na Business Restaurant Academy w Poznaniu, na które serdecznie zapraszam. Na pewno pojawi się wiele przykładów i rozwiązań. Poza tym klikanie "promuj post" po  postem, zamiast ustawiania reklam w menadżerze i w ogóle reklamy z celem aktywność, a także kupowanie fanów. Nie dosyć, że reklama wtedy jest droższa, zasięgi organiczne właściwie zerowe, to jeszcze sami sobie zabieramy możliwość podejmowania pewnych kroków jak chociażby ustawiania kampanii lookalike czyli skierowanej do osób podobnych do fanów. No bo do kogo ona trafi?

Jak restauracje powinny odpowiadać na potrzeby Gości i w jakim wymiarze reagować na trendy – żeby ślepo im nie ulegać, jak dopasować to do strategii biznesowej restauracji?

Trzeba nadążać za trendami, ale nie można za nimi ślepo podążać, to zawsze musi być w zgodzie z ideą naszego miejsca. Chociaż tu też zależy o czym mówimy. Są restauracje, które pozycjonują się typowo na mięsożerców, mimo to zdają sobie sprawę jak silny jest wege trend, nie zmieniają retoryki, ale wprowadzają kilka bezmięsnych pozycji do karty. I ja to szanuję. Cały czas mówi się o zmianach klimatycznych czy idei zero waste i tu nie ma kompromisów. Plastikowe słomki wszędzie będą passe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.