Kanadyjski Browar Saskatoon znany z produkcji piwa rzemieślniczego, zorganizował konkurs i odkrył, że niedawno opracowana sztuczna inteligencja (AI) może mieć duże znaczenie w strategiach marketingowych branży żywności i napojów.
Nine Mile Legacy Brewing w Saskatoon wykorzystała program sztucznej inteligencji ChatGPT do wygenerowania nowej receptury piwa. Wymagało to pewnych poprawek ze strony pomocnika piwowara Luke'a Clarka, aby nadawało się do picia - jednak algorytm z powodzeniem stworzył nowe piwo dla browaru o nazwie "ROBOTS".
Clark musiał odświeżyć program ze zmianami pięć lub sześć razy, zanim ChatGPT stworzył przepis, który nadawał się do użytku. Pierwsze stworzony trunek miał do 40 procent zawartości alkoholu.
"Wziąłem oryginalny przepis, wziąłem wszystkie składniki, trochę je zmodyfikowałem i zmieniłem proces na nasz proces, a następnie stworzyłem z tego piwo" – powiedział
Główny piwowar i współzałożyciel firmy, Garrett Pederson, stworzył przepis "HUMANS" i przeprowadzono konkurs z piwem "ROBOTS" o nagrodę konsumentów. Piwo stworzone przez sztuczną inteligencję wygrało w plebiscycie.
"ChatGPT absolutnie nie zastąpił ludzkiej funkcji ani wpływu, ale raczej dodał jeszcze jedno narzędzie do paska narzędzi. Bycie człowiekiem pozostaje integralną częścią, a ten głupi konkurs na piwo był świetnym medium do zastanowienia się nad relacją między człowiekiem a sztuczną inteligencją" - napisał browar na Twitterze.
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.