Piekarze w Mediolanie poprosili klientów o to, by zamawiali u nich chleb w przeddzień zakupu lub na cały tydzień. W ten sposób chcą zapewnić stałe ceny pieczywa w okresie ich wzrostu - z powodu wojny na Ukrainie.
"Jeden telefon obcina cenę chleba" - to hasło kampanii, zainaugurowanej przez związek rzemieślników ze stolicy Lombardii. Proponowane przez nich planowanie zakupów będzie zarówno chronić klientów przed podwyżkami, jak i samych właścicieli piekarń, których najbardziej dotyka stały wzrost cen mąki i innych produktów, a także prądu.
"Chcemy zagwarantować cenę chleba, która będzie do przyjęcia dla konsumentów. Jedyną możliwością jest obniżenie kosztów produkcji, które wzrosły co najmniej dwukrotnie" - zapewnia Stefano Fugazza ze związku rzemieślników, właściciel piekarni prowadzonej od trzech pokoleń. Dodał: "planując sprzedaż, unikniemy marnowania mąki i będziemy mogli wcześniej wyłączyć piece".
Nie przegap najważniejszych wiadomości