Partnerzy portalu
Co trzeci Polak sięga po roślinne zamienniki mięsa Polacy, w tym szczególnie osoby w wieku 18-24 lata ograniczają mięso w swojej diecie fot. pixabay.com/LC-click

Co trzeci Polak sięga po roślinne zamienniki mięsa

Z badań konsumenckich IMAS dotyczących zwyczajów żywieniowych wynika, że Polacy, w tym szczególnie osoby w wieku 18-24 lata ograniczają mięso w swojej diecie. Czy znają substytuty tradycyjnego mięsa dostępne na rynku? Jednym z nich są roślinne/wegańskie zamienniki mięsa, np. roślinne kabanosy, wędliny czy burgery.

Autor: portalspozywczy.pl Data: 14 kwietnia 2021 13:55

Jego dystrybucja jest coraz szersza, można go znaleźć nie tylko na pólkach supermarketów, dyskontów, ale również w sklepach osiedlowych. Inną propozycją będącą w fazie rozwoju jest mięso komórkowe.  To mięso produkowane z komórek pobranych od zwierząt, ale hodowane laboratoryjnie.

W najnowszym badaniu IMAS (Omnibus OnLine) zapytano Polaków czy znają te produkty i czy są gotowi na tego rodzaju propozycję, a także ile osób aktualnie je kupuje. Wyniki badania zaskakują otwartością Polaków na mięso komórkowe. Pojęcie jest znane - głównie ze słyszenia - 39% Polakom, ale po zaprezentowaniu opisu tego mięsa, aż  jedna trzecia respondentów deklaruje, że kupiłaby je, w najmłodszej grupie badanych konsumentów (18-24 lata) nawet co druga osoba deklaruje taki zakup.

Roślinne zamienniki mięsa jest znacznie lepiej znane od komórkowego, 59% Polaków i aż 75% młodych osób w wieku 18-24 lata zna je przynajmniej ze słyszenia. Jego zakupy lub spożywanie deklaruje co piąty Polak, co trzecia osoba w wieku 18-24 lata.

W jaki sposób wyjaśnić otwartość Polaków do tych dwóch zamienników tradycyjnego mięsa?

Rosnąca świadomość prozdrowotna konsumentów i troska o środowisko w tym ochrona zwierząt wydają się być głównymi powodami popularności substytutów mięsa. Młode pokolenie Polaków wkraczające w etap prowadzenie własnego gospodarstwa domowego to grupa osób, która dokonuje rewolucji w zwyczajach żywieniowych i to oni przypuszczalnie będą napędzać rynek substytutów mięsa w najbliższej przyszłości. Warto badać zwyczaje konsumenckie tej grupy i analizować ich motywy żywieniowe oraz zakupowe. Komentuje Katarzyna Łozińska-Wróbel badacz IMAS specjalizująca się w IMAS w tematyce zdrowej i ekologicznej żywności.

Omnibus Online – fala marcowa, ogólnopolski sondaż Instytutu Badania Rynku i Opinii Społecznej IMAS zrealizowany na reprezentatywnej 1013 osobowej próbie Polaków w wieku 18-74 lata.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz