Partnerzy portalu
Co trzeci Polak sięga po roślinne zamienniki mięsa Polacy, w tym szczególnie osoby w wieku 18-24 lata ograniczają mięso w swojej diecie fot. pixabay.com/LC-click

Co trzeci Polak sięga po roślinne zamienniki mięsa

Z badań konsumenckich IMAS dotyczących zwyczajów żywieniowych wynika, że Polacy, w tym szczególnie osoby w wieku 18-24 lata ograniczają mięso w swojej diecie. Czy znają substytuty tradycyjnego mięsa dostępne na rynku? Jednym z nich są roślinne/wegańskie zamienniki mięsa, np. roślinne kabanosy, wędliny czy burgery.

Autor: portalspozywczy.pl Data: 14 kwietnia 2021 13:55

Jego dystrybucja jest coraz szersza, można go znaleźć nie tylko na pólkach supermarketów, dyskontów, ale również w sklepach osiedlowych. Inną propozycją będącą w fazie rozwoju jest mięso komórkowe.  To mięso produkowane z komórek pobranych od zwierząt, ale hodowane laboratoryjnie.

W najnowszym badaniu IMAS (Omnibus OnLine) zapytano Polaków czy znają te produkty i czy są gotowi na tego rodzaju propozycję, a także ile osób aktualnie je kupuje. Wyniki badania zaskakują otwartością Polaków na mięso komórkowe. Pojęcie jest znane - głównie ze słyszenia - 39% Polakom, ale po zaprezentowaniu opisu tego mięsa, aż  jedna trzecia respondentów deklaruje, że kupiłaby je, w najmłodszej grupie badanych konsumentów (18-24 lata) nawet co druga osoba deklaruje taki zakup.

Roślinne zamienniki mięsa jest znacznie lepiej znane od komórkowego, 59% Polaków i aż 75% młodych osób w wieku 18-24 lata zna je przynajmniej ze słyszenia. Jego zakupy lub spożywanie deklaruje co piąty Polak, co trzecia osoba w wieku 18-24 lata.

W jaki sposób wyjaśnić otwartość Polaków do tych dwóch zamienników tradycyjnego mięsa?

Rosnąca świadomość prozdrowotna konsumentów i troska o środowisko w tym ochrona zwierząt wydają się być głównymi powodami popularności substytutów mięsa. Młode pokolenie Polaków wkraczające w etap prowadzenie własnego gospodarstwa domowego to grupa osób, która dokonuje rewolucji w zwyczajach żywieniowych i to oni przypuszczalnie będą napędzać rynek substytutów mięsa w najbliższej przyszłości. Warto badać zwyczaje konsumenckie tej grupy i analizować ich motywy żywieniowe oraz zakupowe. Komentuje Katarzyna Łozińska-Wróbel badacz IMAS specjalizująca się w IMAS w tematyce zdrowej i ekologicznej żywności.

Omnibus Online – fala marcowa, ogólnopolski sondaż Instytutu Badania Rynku i Opinii Społecznej IMAS zrealizowany na reprezentatywnej 1013 osobowej próbie Polaków w wieku 18-74 lata.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.