Coca-Cola zostaje pierwszym globalnym partnerem wdrożeniowym w projekcie oczyszczania rzek fundacji The Ocean Cleanup.
Działania realizowane w ramach porozumienia The Ocean Cleanup i Coca-Cola do końca 2022 roku obejmą piętnaście rzek. Obie organizacje będą współpracować na rzecz wspólnego celu, jakim jest wyeliminowanie odpadów i powstrzymanie fali plastikowych zanieczyszczeń, które przedostającą się do światowych oceanów, poprzez przechwytywanie ich w rzekach. Celem tej współpracy jest też zaangażowanie i zmobilizowanie zarówno przemysłu, jak i osób prywatnych na całym świecie do zajęcia się problemem zanieczyszczenia plastikiem.
- Jako globalna firma pracujemy nad tym, aby wszystkie materiały, które wykorzystujemy w naszych opakowaniach, były zbierane i poddawane recyklingowi, tak aby żadne z nich nie stało się odpadem. Wspieramy zespoły The Ocean Cleanup oraz technologie, których celem jest ochrona ekosystemów oceanicznych, w działaniach na rzecz zabezpieczenia naszych dróg wodnych – mówi James Quincey, prezes i dyrektor generalny The Coca-Cola Company.
Międzynarodową firmę i technologiczną organizację non profit łączy partnerstwo, którego celem jest powstrzymanie fali plastikowych zanieczyszczeń, które przedostającą się do światowych oceanów, poprzez przechwytywanie ich w rzekach. Celem tej współpracy jest też zaangażowanie i zmobilizowanie zarówno przemysłu, jak i osób prywatnych na całym świecie do zajęcia się problemem zanieczyszczenia plastikiem, wyeliminowania odpadów plastikowych trafiających do oceanów oraz ochrony ekosystemów, gatunków i zasobów wodnych.
Inicjatywa łącząca skalę działalności i globalną sieć Coca-Cola z rozwiązaniami technologicznymi i wiedzą fundacji The Ocean Cleanup pomoże przyspieszyć wdrażanie systemów oczyszczania w piętnastu rzekach na całym świecie w ciągu najbliższych 18 miesięcy, w tym wprowadzenie półautonomicznych, zasilanych energią słoneczną urządzeń Interceptor™ do wyłapywania odpadów z rzek.
– Misją The Ocean Cleanup jest oczyszczenie oceanów z plastiku. Tysiąc rzek przenosi prawie 80% plastiku trafiającego tą drogą do oceanów. Problem jest ogromny i z dnia na dzień narasta, dlatego bezustannie staramy się przyspieszyć nasze postępy. – mówi Boyan Slat, założyciel i dyrektor generalny The Ocean Cleanup.
–Wśród odpadów, które zbieramy za pomocą naszych systemów oczyszczania, znajdujemy wiele plastikowych butelek, w tym opakowania firmy Coca-Cola. Doceniam to, że jako pierwsi w branży przyłączyli się do naszej misji, w ramach swoich szerszych działań przyczyniających się do zwalczania ogólnoświatowego problemu zanieczyszczenia plastikiem. Naszą intencją jest wyciągnięcie wniosków z tego partnerstwa, które ma potencjał do rozwoju i szybkiego osiągania skali. Dlatego uważam, że jest to dobra wiadomość dla naszych oceanów - dodaje.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.