Partnerzy portalu
Coca-Cola rezygnuje w Europie ze zbiorczych opakowań foliowych na puszki fot. materiały prasowe

Coca-Cola rezygnuje w Europie ze zbiorczych opakowań foliowych na puszki

Coca-Cola i jej strategiczni partnerzy – rozlewnie Coca-Cola HBC oraz Coca-Cola European Partners – właśnie ogłosili wprowadzenie w całej Europie technologii KeelClip™. To innowacyjne, minimalistyczne, papierowe rozwiązanie do pakowania zbiorczego puszek.

Autor: horecatrends.pl Data: 21 listopada 2019 13:40

Ten krok jest pierwszym takim działaniem w branży gotowych do spożycia napojów bezalkoholowych (NARTD). Podkreśla zaangażowanie systemu Coca-Cola w tworzenie pionierskich opakowań zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju w zakresie recyklingu i wspiera globalną ambicję firmy, jaką jest „Świat bez Odpadów”. 

Wprowadzenie na rynek papierowego opakowania jest efektem współpracy spółek Coca-Cola z firmą Graphic Packaging International (która jest twórcą technologii KeelClip™). Nowy rodzaj opakowania zbiorczego nie tylko zastępuje folię wykorzystywaną przy puszkach, ale także umożliwia zużycie mniejszej ilości papieru/tektury. 

W ramach inicjatywy Coca-Cola HBC przestanie używać folii termokurczliwej do wszystkich opakowań zbiorczych puszek na wszystkich rynkach Unii Europejskiej do końca 2021 roku. W nową technologię KeelClip™ firma zainwestuje łącznie 15 mln euro. Coca-Cola HBC rozpocznie jej wprowadzanie na początku przyszłego roku od Irlandii i Polski, następnie proces ten zostanie wdrożony w Austrii, Włoszech, Szwajcarii i Rumunii w dalszej części 2020 roku. Technologia KeelClip™ zostanie wprowadzona na wszystkich rynkach Coca-Cola HBC w Unii Europejskiej do końca 2021 roku. Pozwoli ona rocznie zaoszczędzić 2 tys. ton plastiku i 3 tys. ton CO2. Technologia KeelClip™ będzie stosowana we wszystkich opakowaniach zawierających do ośmiu puszek. Wielopaki obejmujące więcej puszek, będą pakowane w kartonowe pudła.

W październiku br. rozlewnia Coca-Cola European Partners zobowiązała się do usunięcia wszystkich niepotrzebnych lub trudnych w recyklingu tworzyw sztucznych ze swojego portfolio, co rocznie pozwoli ograniczyć zużycie pierwotnego plastiku o ponad 11 tys. ton w krajach, w których prowadzi działalność. Firma wprowadzi KeelClip™ na początku przyszłego roku w Holandii, a następnie na kolejnych rynkach. W tym celu zainwestuje 14 mln euro, by w swojej fabryce w Dongen w Holandii zainstalować nową linię puszek i maszynę do pakowania z użyciem technologii KeelClip™.

– KeelClip™ to nasza najnowsza inwestycja w innowacyjne i zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju opakowania. W tym roku wprowadziliśmy cztery marki wody w butelkach PET pochodzących w 100 proc. z recyklingu, zwiększamy też użycie PET z recyklingu w produkcji i ograniczamy wagę coraz większej liczby opakowań produktów z naszego portfolio. Wprowadzenie technologii KeelClip™ to kolejny dowód na nasze zaangażowanie w tworzenie ‘Świata bez Odpadów – powiedział Marcel Martin, Group Supply Chain Director w Coca-Cola HBC.

– KeelClip™ sprawdza się w wielopakach o różnych średnicach i wysokościach. Oznacza to, że możemy zapewnić bezpieczne i efektywne pakowanie bez potrzeby używania wtórnego plastiku. Kiedy firmy takie jak Coca-Cola HBC i Coca-Cola European Partners inwestują w tego typu technologie, możemy zmienić sposób pakowania towarów i wyznaczyć w branży kierunek dalszego wprowadzania zmian – mówi Steve Gould, new product development and marketing director, beverage division w Graphic Packaging International w Europie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.