Partnerzy portalu
#convenience walutą naszych czasów (HorecaTrendsTalks) Damian Rybak, dyrektor ds. franczyzy Pizza Hut/ Amrest Holding

#convenience walutą naszych czasów (HorecaTrendsTalks)

Rozwiązania łączące sprzedaż i jedzenie (retail i food) to kategoria, która będzie bardzo prężnie się rozwijać – mówił podczas #HorecaTrendsTalks Damian Rybak, dyrektor ds. franczyzy Pizza Hut/ Amrest Holding.

Autor: horecatrends.pl Data: 26 listopada 2019 08:17

Podczas #HorecaTrendsTalks, które odbyły się w ramach XII Forum Rynku Spożywczego i Handlu, Damian Rybak, dyrektor ds. franczyzy Pizza Hut/ Amrest Holding, przybliżył nurt #convenience.

– Dziś konsument chce więcej przy mniejszym wysiłku. “Więcej” może oznaczać “szybciej”, może oznaczać “lepiej”, może również oznaczać “tak, jak chcę”, “po mojemu”. Co jest przyczyną takiego podejścia? Na pewno rosnące tempo życia, ale z drugiej strony potrzeba balansu, o której tak często dziś mówimy. Proszę pomyśleć, jak 5 lat temu wyglądał poranek i co się zmieniło. 5 lat temu przyjechałbym tu samochodem i spocony próbowałbym gdzieś zaparkować. Dziś całkiem sprawnie funkcjonującą komunikacją miejską dojechałem do centrum, o czasie, wsiadłem na elektryczną hulajnogę, zapłaciłem aplikacją która wskazała mi najszybszą drogę. To jest bardzo wygodne, kilka lat temu nie do pomyślenia. Żyjemy w świecie cyfrowym, chcemy mieć wszystko pod ręką, chcemy, żeby to było dostępne, możliwe do zweryfikowania – wyjaśniał.

Według różnych badań, w ciągu najbliższych lat, populacja miast zwiększy się o 800 mln. To kolejne wyzwania cywilizacyjne, kulturowe, ale też te dotyczące zaopatrzenia, produkcji. 

– Mieszkania będą mniejsze, już dziś buduje się mieszkania bez kuchni praktycznie. To też jest trend. Ludzie nie mają czasu na gotowanie. Szukają rozwiązań, jak w tym zabieganym świecie znaleźć trochę czasu dla siebie – dodał Rybak.

To zmiany społeczno-pokoleniowe: społeczeństwa się starzeją. Z drugiej strony dłużej pracujemy. Wzrasta rola kobiet na rynku pracy.

– Jak wobec przedstawionych powyżej faktów zdefiniować convinience? Jak to przetłumaczyć na język polski? Wygoda, użyteczność, prostota – to kluczowe elementy tej definicji. Te trzy aspekty definiują convinience – wymienił. 

Czego oczekują konsumenci? Konsument dziś jest dużo bardziej świadomy i to wpływa na jego decyzje. Wie, czego chce i jak chce: chce szybciej, chce w różny sposób. Naszą rolą jest usuwać bariery na drodze do tego dążenia – dodał.

–  Simple experience to rozwiązania bezproblemowe, bezkosztowe, bez dodatkowego wysiłku, które zaskakują nas tym, że każdy kolejny krok jest oczywisty - to jest bardzo ważne w dzisiejszych czasach, i takie rozwiązania, takie produkty dzisiaj na rynku wygrywają. Wśród takich rozwiązań można wymienić kasy samoobsługowe, gdzie klient wkłada do koszyka wszystkie produkty, wyskakuje nam cena potwierdzenia, nie trzeba niczego skanować, klikać - to naprawdę jest i działa. Kolejny przykład to kioski samoobsługowe w restauracjach - bardzo dobrze to się rozwija, rozwiązanie jest bardzo intuicyjne, co ciekawe, koszyk zamówień jest wyższy od standardowego - maszyna zawsze poleci i sprzeda, pracownik nie zawsze. Nie sposób pominąć tu roli stron www - to są największe restauracje, odwiedzane przez setki tysięcy osób, generujące dziesiątki milionów sprzedaży. Ta wirtualna restauracja wymaga takiej samej opieki jak fizyczna restauracja. Nad naszą stroną ciągle pracuje kilkanaście osób. Dzięki temu mamy możliwość dotarcia do coraz większej liczby gości – zapewniał Rybak.

Inne rozwiązania to m.in. kioski samoobsługowe, które można ustawić na małej powierzchni; połączenia typu księgarnia kawiarnia; little bar - miejsce, gdzie goście przed pracą czy po pracy mogą załatwić wiele spraw i zjeść smaczny produkt; drive-thru - lokal wolnostojący z linią do drive’a, gdzie można coś kupić, nie wysiadając z samochodu. To rozwiązania łączące sprzedaż i jedzenie (retail i food), kategoria bardzo prężnie się rozwijająca, bardzo ciekawa – mówił podczas FRSiH 2019 Damian Rybak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.