Partnerzy portalu
Czego w 2030 r. konsumenci będą oczekiwać od usług gastro i żywności - raport Mintel Konsument 2030 - czego będzie oczekiwać od usług gastro i żywności?/ fot. shutterstock

Czego w 2030 r. konsumenci będą oczekiwać od usług gastro i żywności - raport Mintel

Autor: www.horecatrends.pl/ Mintel Data: 27 lutego 2020 08:01

Raport firmy Mintel Trendy na Globalnym Rynku Żywności i Napojów 2030 pokazuje główne możliwości rozwoju światowej branży żywności, napojów i usług gastronomicznych, które wyznaczą kierunki działań na tym obszarze przez najbliższe 10 lat - informuje w swoim raporcie Mintel.

- W roku 2030, podobnie jak dziś, konsumenci będą oczekiwać od żywności, napojów i usług gastronomicznych satysfakcjonującego smaku i przystępnej ceny. Dlatego nasze przewidywania opierają się na założeniu, że dwie rzeczy pozostaną niezmienne: ludzie zawsze będą poszukiwać przyjemności w jedzeniu, a cena będzie zawsze kluczowym czynnikiem decydującym o zakupie. Prognozy zostały oparte na dyskusjach przeprowadzonych w ramach globalnej sieci analityków firmy Mintel. Analitycy wzięli pod lupę różne kategorie i branże, uważnie badając potencjalne zmiany, jakie będą zachodzić w świecie, naszym życiu i diecie przez najbliższe 10 lat – informuje firma w raporcie.

Z badania Mintel wynika, że konsumenci będą oczekiwać od firm inicjatywy we wdrażaniu zmian w ważnych kwestiach społecznych. Aby spełnić oczekiwania konsumentów, firmy z branży żywności, napojów i gastronomii muszą przyjąć postawę aktywistów i pokazać, że ich działania przynoszą wyniki. Konsumenci będą zachowywać się i kupować coraz bardziej świadomie. Będą odczuwać dumę z podejmowanych przez siebie wysiłków i wybierać firmy, które dadzą im poczucie używania opakowań i cennych zasobów w sposób bardziej rozważny.

Jak informuje Mintel w raporcie świadome nawyki konsumpcyjne zainspirują więcej osób do  uwzględniania w swojej diecie kwestii środowiskowych i etycznych. Rośliny będą stanowić coraz ważniejszą pozycję w diecie konsumentów, dla których dobro planety będzie równie ważne, jak własne zdrowie. Żywność pochodzenia zwierzęcego będzie spożywana okazjonalnie, przy czym priorytet będą miały etycznie pozyskiwane produkty mleczarskie i białko zwierzęce.

- Konsumenci potrzebują przywództwa i żądają widocznych zmian w kwestiach dotyczących środowiska, etycznych praktyk biznesowych, zdrowia publicznego i innych istotnych spraw. W 2025 r. dobro ludzi i planety stanie się dla marek ważniejsze od zysków. W ciągu najbliższych 10 lat konsumenci będą coraz częściej nagradzać lojalnością firmy, którym nie jest wszystko jedno. Konsumenci chcą wiedzieć, jaką rolę odgrywają w świecie firmy – czytamy w raporcie.

Firmy z branży żywności, napojów i gastronomii będą coraz częściej współpracować lub łączyć siły z organizacjami dobroczynnymi i rządami, pomagając w rozwiązywaniu istotnych kwestii. Na przykład Nestlé, Arla Foods i Unilever znalazły się wśród 22 firm, które podjęły zobowiązanie w sprawie zrównoważonej produkcji wyrobów mleczarskich (Sustainable Dairy Partnership) w celu zapewnienia lepszych warunków zwierzętom hodowlanym, poprawy warunków pracy i ograniczenia emisji gazów cieplarnianych.

- Rosną naciski ze strony konsumentów, którzy odczuwają coraz większe zniecierpliwienie i frustrację z powodu braku widocznych działań w istotnych kwestiach na poziomie lokalnym i globalnym. Ochrona środowiska to obecnie jeden z najważniejszych problemów, co widać po rosnących tłumach demonstrantów na cyklicznych globalnych strajkach klimatycznych organizowanych przez szwedzką aktywistkę Gretę Thunberg i jej rówieśników z generacji Z – informują eksperci firmy Mintel.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz