Partnerzy portalu
Czy może być lepszy moment, by zainteresować się produktami roślinnymi? - relacja z targów Anuga 2019 fot. Maciej Otrębski

Czy może być lepszy moment, by zainteresować się produktami roślinnymi? - relacja z targów Anuga 2019

170 tyś. uczestników, 7,5 tys. wystawców i tysiące nowych produktów, konceptów. Jeśli interesują Cię innowacje w branży spożywczej - pierwszy tydzień października spędzasz w Kolonii. Obok paryskiego SIAL, Anuga to targi, które trzeba postrzegać jako wyznacznik kierunków w branży spożywczej na kolejne lata. Po dwóch dniach spędzony w Koelnmessse nasuwa się jeden wniosek - o roślinnych produktach i alternatywach do białka zwierzęcego po prostu jest głośno. Najlepszy przykład - hala mięsna na Anuga 2019.

Autor: Maciej Otrębski z Roślinniejemy dla www.horecatrends.pl Data: 31 października 2019 14:01

Beyond Meat podejmuje współpracę z sieciami handlowymi jedynie w wypadku, gdy ich produkty pojawiają się na mięsnych półkach - jak się okazuje, przedstawiciele branży mięsnej, już nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale także w Europie, również w Polsce - podejmują działania by wdrożyć do swojej oferty roślinne alternatywy mięsa. Na targach Anuga - swoje roślinne brandy przedstawiło kilkanaście firm, których domeną pozostaje produkcja odzwierzęca, nie kolidując jednak z budowaniem portfolio produktów roślinnych - od alternatyw kurczaka, przez burgera, do klasycznej kiełbaski bratwurst. Holendrzy, Szwedzi i Niemcy przodują.

Planty of Meat to brand niemieckiego Frost Meat, którego flagowym produktem jest roślinny burger. Oparty o białko słonecznika burger jest rzeczywiście soczysty, jego tekstura i smak są bardzo “wołowe”, kolor zmienia się w zależności od poziomu wysmażenia, a chwilę po degustacji można wyczuć charakterystyczny mięsny posmak. W swoim katalogu firma ochoczo używa terminu plant based meat w odniesieniu do swoich roślinnych produktów, zapowiadając roślinne mięso mielone, czy kiełbaski.

Kolejnym wartym odnotowania projektem jest marka Blue Butcher, która stanowi najbardziej wyeksponowany element stoiska holenderskiej firmy Van Loon - co świadczy o tym, że stricte mięsne firmy poważnie traktują kategorię alternatyw mięsa. Pod marką Blue Butcher znaleźć można szereg produktów - od burgera, przez klopsy, czy sznycla, wszystkie o zawartości ok. 20 g białka w jednej porcji. Warto także wspomnieć o roślinnym bekonie i chorizo szwedzkiej marki Peas of Heaven, oraz polskim akcencie - firma Żaczyk specjalizująca się w produkcji mięsa wołowego zaprezentowała także roślinnego burgera. Czyżby sukces Beyond Meat obudził producentów mięsa?

fot. MO

Roślinne “mięso” na hali mięsnej prezentowały także w pełni roślinne marki jak wspomniane wcześniej Beyond Meat, Naturli, czy brytyjskie Moving Mountains. Wsparcie strategiczne dystrybutorów takich jak Zandbergen i PHW (Beyond Meat) czy Jan Zandbergen (Moving Mountains), daje start-upom dostęp do sieci dystrybucji, a na samych targach Anuga umożliwiło przygotowanie wywierających wrażenie stoisk. Moving Mountains zaprezentowało burgery, parówki oraz kiełbaski - mogę stwierdzić: WOW! Stand Moving Mountains był cały czas zatłoczony, a ich roślinna kiełbaska na bazie boczniaków została ogłoszona jedną z 10 najlepszych innowacji targów Anuga 2019. Wartym odnotowania jest także fakt, że na stoisku Naturli pojawiło się również teksturowane białko grochu dedykowane decydującym się na własną rękę wdrażać roślinne alternatywy mięsa.

fot. MO

Wszystkie opisane wyżej marki swoje stoiska ulokowały na hali mięsnej. Z pewnością coraz więcej uwagi poświęca się roślinnym odpowiednikom mięsa ryb i owoców morza - roślinny łosoś, czy krewetki nie dziwiły na Anudze. Kilka dni temu w sieci pojawiła się informacja o kolejnej inwestycji wartej 7 mln USD - tym razem szwajcarskie Planted, również obecne na targach Anuga, otrzymało duże wsparcie na rozwój roślinnego mięsa kurczaka.

fot. MO

Kontekstu tak widocznemu zwrotowi ku białku z roślin, nadaje program merytoryczny tegorocznej Anugi. Wypełnione sale podczas sesji Preparing for a plant-based future, całodniowa konferencja o alternatywnych źródłach białka, czy tematy takie jak plant-kingdom czy alternatives to all przewijające się mocno w prezentacjach o głównych trendach w branży spożywczej i prezentacje start-upów zdominowane przez produkty roślinne, to kierunkowskazy, które powinny pomóc odpowiedzieć na pytanie: Czy może być lepszy moment by zainteresować się produktami roślinnymi?

Maciej Otrębski, Roślinniejemy

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.