Partner portalu
David Gaboriaud o zakupach i gotowaniu zero waste w czasach kwarantanny (wideo) fot. PTWP

David Gaboriaud o zakupach i gotowaniu zero waste w czasach kwarantanny (wideo)

W mediach społecznościowych powstaje wiele różnych inicjatyw niosących pomoc gastronomii, która mocno cierpi z powodu pandemii koronawirua. Social media to także miejsce wymiany naszymi kulinarnymi doświadczeniami, co staje się jeszcze bardziej popularne w ostatnim czasie. O gotowaniu w internecie oraz o tym, jak radzić sobie w czasach pandemii koronawirusa rozmawiamy z Davidem Gaboriaud.

Autor: Jakub Szymanek/horecatrends.pl Data: 02 kwietnia 2020 12:24

Horecatrends.pl: Jak pandemia koronawirusa wpłynęła na Twoją działalność zawodową?

David Gaboriaud: Myślę, że większość z nas kucharzy i agencji eventowych dostała niezły cios. Nasza praca głównie odbywa się w terenie, są to pokazy i warsztaty kulinarne. Moja działalność to udział w sesjach zdjęciowych, gdzie gotuję i stylizuję dania, które następnie trafiają do mediów społecznościowych i na strony internetowe klientów. Moja praca to także uczestnictwo w festiwalach i wydarzeniach kulinarnych oraz udział w reklamach do internetu czy telewizji. Podróżuję sporo po Polsce w ramach projektów kulinarno-lifestylowych z klientami. To wszystko z dnia na dzień upadło i wszystkie projekty zostały wstrzymane i przełożone na inne terminy. Czasy nie są łatwe, ale na szczęście widzę jakieś światełko w tunelu. Sytuacja się zmieniła w ostatnich dniach. Firmy zaczynają reagować i planują działania w mediach społecznościowych. Są to projekty związane z tworzeniem wideo, przepisy, planowanie zakupów itp. Za chwilę Święta Wielkanocne, które dla wielu firm są dobrym momentem do komunikowania swoich produktów. Rynek się adaptuje do obecnej sytuacji i pracy nam znowu przybywa.

Jak Ty jako kucharz radzisz sobie w czasach koronawirusa pozostając w domu?

Gotuję (śmiech). Gotuję codziennie dla swojej rodziny, przy okazji tworzę nowe przepisy, stylizuję dania, robię zdjęcia i umieszczam je na swoim profilu na Instagramie. W ten sposób dzielę się ze swoimi obserwatorami oraz osobami, które chętnie dołączają do obserwacji mojego profilu. Sporo osób pisze do mnie w wiadomościach prywatnych. Pytają o porady, tipy i techniki kulinarne. Bardzo mnie to cieszy, ponieważ w ten sposób buduję silną grupę odbiorców, która dalej propaguje moje przepisy i porady. Dzięki takim rozwiązaniom jak media społecznościowe edukacja żywieniowo-kulinarna nabiera innego wymiaru, zwłaszcza w czasach, gdzie większość osób zostaje w domu. Nie jestem w tym sam, kiedy obserwuję Instagram, Facebook i rozmawiam ze swoimi znajomymi widzę, że u nich rozwija się to w podobnym kierunku.

Czy Twoim zdaniem pandemia koronawirusa i fakt, że ludzie zostają w domu, zmienia ich podejście do gotowania? Czy ludzie gotują więcej, decydują się na kreatywne łączenie różnych składników w kuchni?

Zdecydowanie tak! Ludzie szukają cały czas inspiracji na nowe dania i też zbierają cenne informacje o tematykach, które są dla naszego pokolenia coraz bardziej realne i namacalne. Mówię tu o trendzie zero waste, co zrobić z resztek obiadu, jak przechowywać warzywa, owoce, mięso tak, aby się nie zepsuło, co zrobić z zapasem makaronów i ryżu kupionym przed kwarantanną, jak zdrowo gotować i wzmocnić nasz organizm oraz co jeść, aby nie przytyć, jak się przygotować do spędzenia Świąt Wielkanocnych w domu, co gotować z i dla dzieci, itp. Zmuszeni kwarantanną, nagle okazuję się, że możemy zrobić masę ciekawych i przydatnych dla nas zajęć, a gotowanie to jedno z nich. Mamy też więcej czasu, aby eksperymentować i zrobić potrawy, o których dawno marzyliśmy, ale szybkie tempo życia nie pozwalało nam rozwijać się w kulinariach. Dam Ci prosty przykład. Tydzień temu wrzuciłem u siebie na Instagramie przepis o #nokneadbread, czyli chleb bez wyrabiania. Zainspirowałem się przepisem Jima Lahey’a, piekarza z Nowego Jorku, w 2006r. Trochę go zmieniłem, żeby każdy u siebie w domu mógł go upiec. Zrobiłem zdjęcia i opublikowałem wpis z przepisem. Od tego momentu codziennie dostaję dziesiątki wiadomości od osób, które powtarzają ten przepis. Piszą, że pierwszy raz w życiu pieką chleb, że zawsze się bali i nigdy nie pomyśleliby, że pieczenie chleba może być takie proste. Takie wiadomości bardzo mnie cieszą, bo dla mnie gotowanie ma być przyjemnością.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.