Partnerzy portalu
Doceńmy potencjał śniadań - 7 inspiracji fot. unsplash.com

Doceńmy potencjał śniadań - 7 inspiracji

Autor: www.horecatrends.pl Data: 08 września 2019 20:30

Wrzesień to czas pierwszych słot i brzydkich, zimnych poranków. Warto więc pomyśleć o wzmacniających i pożywnych śniadaniach. Właściciele lokali gastronomicznych doceniają także potencjał poranków rozwijając menu na godziny poranne.

1. Kanapki - nie dla idących na "łatwiznę"

Są szybkie w przygotowaniu i potrafią zaskakiwać różnorodnością - z kilkoma rodzajami pieczywa, past, hummusów, wędlin, serów czy dodatków. Można je także zapakować na wynos - czyż to nie pyszne i praktyczne?

2. Bliskowschodnie klimaty

Szakszuka - nowy hit śniadaniowy, który spodoba się tym, którzy lubią porządne i sycące śniadania!  Danie będące "w skrócie" jajkami w pomidorach pochodzi z Tunezji, choć jest też znany w innych krajach Bliskiego Wschodu. Pasuje jednak do polskich gustów, bo przecież sadzone jajka to jedno z dyżurnych dań śniadaniowych.

3. Temat poranka - jajka

Omlety, jajecznice, muffiny jajeczne, jajka w koszulkach i na twardo - to niekwestionowani liderzy polskich śniadań. 

4. Naleśniki - jankeskie śniadanie

Z kolei naleśniki i pancakes to amerykański pomysł na pyszne i zdrowe śniadanie. Mogą być serwowane na słodko, jak i wytrawnie. To dobry pomysł na rodzinne niedzielne śniadania - każdy nadziewa naleśniki czym chce!

A co myślicie o naleśnikach zamiast kanapek do szkoły / pracy?

5. Owsianka - fit królowa śniadaniowa

Owsianka już dawno przestała kojarzyć się z szaroburą breją bez smaku. Dzięki odpowiednim dodatkom, takim jak orzechy, owoce i bakalie, może stać się pyszną propozycją na wartościowe i zdrowe śniadanie. I bardzo modne!

6. Liderki drugiego śniadania

Drożdżówki nie budzą dobrych i zdrowych skojarzeń, ale przyrządzone w domu z wartościowych składników mogą stać się wartościową przekąską na drugie śniadanie. Szczególnie w sezonie na owoce, którymi można wypełnić kuszące bułeczki. 

7. Zdrowy detoks

Można pić je zamiast kawy, ponieważ naturalnie usuwają senność, zmęczenie oraz poprawiają koncentrację. Śniadaniowe koktajle i smoothie robią furorę wśród fit blogerów i blogerek.  

Koktajle energetyczne można przygotowywać na bazie samych owoców lub warzyw, łączyć owoce i warzywa lub dodawać do nich różnorodne produkty, np. mleko krowie lub roślinne, otręby, orzechy, kasze, nasiona, karob, guaranę itd., aby urozmaicać swoje menu o dodatkowe składniki odżywcze.

 

SMACZNEGO!

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz