Partnerzy portalu
Dzień Kawy 2022. Co przygotował Lidl? Dzień Kawy w Lidlu. Co przygotowała sieć?/fot. shutterstock

Dzień Kawy 2022. Co przygotował Lidl?

Autor: MB Data: 25 września 2022 13:06

29 września to Dzień Kawy. Z tej okazji sieć Lidl Polska przygotował ofertę, w ramach której będzie można kupić kawowe akcesoria.

Dzień Kawy 29 września

Dzień Kawy przypada 29 września, jednak Lidla Polska zaczyna świętowanie już tydzień wcześniej. W czwartek 22 września do sklepów trafił ekspres do kawy marki PHILIPS z serii Home Barista. Urządzenie o mocy 1500 W ma intuicyjne menu, obsługiwane za pośrednictwem dotykowego ekranu, ceramiczne młynki z 12-stopniową regulacją – trwałe i precyzyjne. W trosce o gusta użytkownika, ekspres został wyposażony także w funkcję „Moja Kawa”, dzięki której urządzenie zapamiętuje wcześniejsze ustawienia dot. intensywności i ilości napoju, oraz wygodny system przypominający o  konieczności odkamieniania. Sprzęt będzie oferowany w okazyjnej cenie, wynoszącej 1199  zł  za 1 zestaw.

Akcesoria do kawy w Lidlu

W ofercie Lidla znalazły się również takie akcesoria jak: spieniacz do mleka marki SILVERCREST, za który będzie trzeba zapłacić 119  zł za  1  zestaw. Do kupienia będzie także elektryczny młynek do kawy marki SILVERCREST w cenie 49,99 zł / 1 zestaw oraz specjalne szklanki termiczne (34,99 zł / 1 zestaw), 

Oferta jest dostępna w sklepach stacjonarnych Lidl Polska od czwartku 22 września.

Rynek kawy: nie tylko czarna i biała

W Polsce wciąż dominują kawy mleczne, jak cappuccino czy latte (70 proc.). Espresso jest nadal małym rynkiem. Najszybciej rosnącą kategorią kawową jest kawa ziarnista. To ona napędza rynek i napędza konsumpcję. Zmiany idą w kierunku wyższej jakości. Konsumenci są coraz bardziej świadomi. Czytają etykiety i wiedzą, czego chcą.

– To nie jest już tylko kawa czarna i kawa biała. Konsumenci chcą kupić kawę robustę czy mieszankę arabiki i robusty. Są świadomi, podróżują, znają się na kawach specjality, wiedzą, czego chcą i eksperymentują – mówił na łamach portalspozywczy.pl Adam Mokrysz, prezes Mokate.

Łukasz Mrowiński, CEO Etno Cafe wskazuje, że rynek kawowy w Polsce się cały czas rozwija, natomiast Polska nie jest jakimś bardzo znaczącym konsumentem kawy.

- Jeżeli przeliczymy per capita czy jako kraj w całości, popyt wzrasta i zużycie kawy wzrasta, ale żeby zobaczyć, co się może wydarzyć z ceną kawy na rynkach światowych, to należy popatrzeć na kraje Azji Południowo-Wschodniej, Wietnam, Indonezję, Japonię i oczywiście Chiny, które bardzo mocno rozbudowują swoją scenę kawową. Jeszcze 10 lat temu ciężko było rozmawiać o cenie kawy w Chinach, ponieważ nie była ona popularna, nie było także upraw kawowca. Teraz prowincja Junnan słynie nie tylko z uprawy herbaty, ale także kawy. Chiny zaczynają być znaczącym krajem producenckim w tamtym regionie – dodaje szef Etno Cafe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz