W sytuacji większej wrażliwości cenowej konsumentów, platformy toczą bój o ich uwagę i portfel. Jednym ze sposobów na wygranie tego wyścigu jest tworzenie lepszych doświadczeń zakupowych i tańsza realizacja zamówień. O tym jak to osiągnąć porozmawiamy w trakcie XV Europejskiego Kongresu Gospodarczego, który odbędzie się w dniach 24-26 kwietnia 2023 roku w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.
Trwa walka marketplace’ów o klienta. W sytuacji większej wrażliwości cenowej konsumentów agresywne promocje wspierane intensywnymi kampaniami marketingowymi mogą wpłynąć na zmianę decyzji zakupowych Polaków.
Innowacje w zakresie tworzenia lepszych doświadczeń zakupowych klientów oraz tańsze produkty i tańsza realizacja zamówień mogą stanowić istotną siłę napędową wzrostu marketplace’ów.
Tematyka ta znajdzie się w programie XV Europejskiego Kongresu Gospodarczego, który odbędzie się w dniach 24-26 kwietnia 2023 roku w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. W panelu „Marketplace – świat na cyfrowej platformie” prelegenci zajmowali się będą takimi problemami, jak cyfrowe platformy sprzedażowe w aktualnych realiach gospodarki i konsumpcji oraz korzyści jakie niosą dla klientów, gospodarki i środowiska; ryzyka i ograniczenia dla działalności marketplace’ów w Polsce; zmiany w modelach działania platform czy marketplace’ów w formule omnichannel – integracja ze sklepami stacjonarnymi.
Wśród prelegentów są szefowie platform cyfrowych, prawnicy eksperci rynkowi, jak i dostawcy oprogramowania, rozwiązań technologicznych, serwisowych i logistycznych dla sklepów internetowych.
Gośćmi debat o e-commerce i rozwiązaniach dla marketplace będą:
Szymon Midera - założyciel, prezes zarządu Shumee S.A.
Andrej Modic - prezes zarządu Farmer Direct Sp. z o.o.,
Daniel Rogiński - dyrektor generalny Zalando CEE,
Marcin Trepka - partner w Baker McKenzie,
Michał Misztal - CEO Startup Academy,
Justyna Orłowska - pełnomocnik prezesa rady ministrów ds. GovTech, szef, Centrum GovTech,
Krzysztof Szubert - wiceprezes zarządu (Chief Information Officer) PKO TFI, członek Rady Wysokiego Szczebla ds. Współpracy Cyfrowej ONZ (IGF),
Maria Tyka-Majewska - manager zespołu ds. innowacji w startupach i MŚP, Departament Rozwoju Innowacji, Polski Fundusz Rozwoju SA,
Michał Smagowicz - wiceprezes, członek zarządu THINKTANK,
Natalia Świrska-Załuska - Startup Program Manager CEE, OVHcloud,
Grażyna Piotrowska-Oliwa - członek Rady Dyrektorów, Pepco Group, prezes zarządu, Grupa MODNE ZAKUPY Sp. z o.o,
Michał Płotnicki - Partner, Zespół Fuzji i Przejęć, Lider Sektora E-commerce, EY.
Z raportu Gemius “E-commerce w Polsce 2022” wynika, że 58% badanych kupuje tyle samo, co zwykle, 28% kupuje mniej, natomiast 14% kupuje więcej. To oznacza, że przedsiębiorcy będę musieli włożyć trochę więcej wysiłku w przekonanie klientów do zakupów, zwłaszcza tych mniej podstawowych.
Nie ma wcale powodów do paniki, bo mimo recesji szacuje się, że do 2027 roku wartość polskiego e-commerce jeszcze się podwoi. Ale musimy pamiętać o innych utrudnieniach. Wiele firm na całym świecie wciąż dochodzi do siebie po negatywnych skutkach pandemii.
Przeszkody gospodarcze potęguje też trwająca wojna rosyjsko-ukraińska, zagrażająca łańcuchom dostaw, a wszystko łącznie napędza wysoką inflację. To z jednej strony oznacza, że drożeją towary i koszty produkcji, a z drugiej – że konsumenci coraz częściej muszą ograniczać swoje codzienne wydatki.
Tegoroczny, XV Europejski Kongres Gospodarczy (EEC) odbędzie się w dniach 24-26 kwietnia 2023 roku w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.