Partnerzy portalu
EEC 2020: Zielony ład i konsument jutra - branża horeca, spożywcza i handlowa u progu nowych czasów fot. PTWP

EEC 2020: Zielony ład i konsument jutra - branża horeca, spożywcza i handlowa u progu nowych czasów

Wzrost gospodarczy "za wszelką cenę" przestaje być obowiązującym paradygmatem, a zmiany klimatu to najważniejsze wyzwanie naszych czasów. Jak wpłynie na branżę spożywczą i handlową? Jak zmieni postawy i nawyki konsumenckie? O tym będziemy dyskutować na Europejskim Kongresie Gospodarczym, którego głównym nurtem będzie "zielony ład". A my zapraszamy Państwa do szerokich konsultacji tegorocznej agendy!

Autor: www.horecatrends.pl Data: 11 grudnia 2019 16:22

Przemysł spożywczy i handlowy w Polsce w szybkim tempie reagują na nowe trendy. Coraz częściej wykorzystują także nowe technologie, aby usprawnić produkcję, ale też zaspokoić rosnące wymagania konsumentów, którzy chętniej sięgają po produkty certyfikowane, bezpieczne dla otoczenia i powstałe w poszanowaniu środowiska, ekologiczne oraz funkcjonalne i innowacyjne.

Oto debaty, które redakcje PORTALSPOZYWCZY.PL, DLAHANDLU.PL i HORECATRENDS.PL szczególnie polecają Państwa uwadze na EEC 2020:

UWAGA, GASTROREWOLUCJA

Perspektywy branży gastronomicznej. Gastronomia w czasach popkultury. Foodowy słownik, czyli megatrendy wpływające na to, jak, gdzie i co będziemy jeść w najbliższych latach: #zerowaste #respectfood #noplastic #zmianyklimatyczne #eko. Przegląd wybranych tendencji: "less is
more"; consciousism vs. konsumpcjonizm; wykorzystanie VR.

BRANŻA SPOŻYWCZA - PRZYSZŁOŚĆ SEKTORA

30 lat budowy pozycji branży spożywczej za nami, co przed nami? Strategie na trzecią dekadę XXI wieku: jak podtrzymać wzrost? Trendy określające przyszłość polskiej branży spożywczej. Technologie w służbie zdrowej żywności.

ROLNICTWO I PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY WOBEC ZMIAN KLIMATU

Produkcja żywności a klimat Ziemi - mechanizmy wzajemnego oddziaływania. Intensywne rolnictwo i hodowla a zasoby naturalne. Wykarmić ludzkość i nie niszczyć planety - kierunki zmian i technologie dostosowujące produkcję żywności do wyzwań klimatycznych i demograficznych. Ograniczenie emisyjności produkcji rolnej a jej opłacalność.

POLSKA ŻYWNOŚĆ NA GLOBALNYM RYNKU

To ten czas? Doskonały moment na eksport polskiej żywności. Co decyduje o sile polskiej żywności? Nisze i trendy na rynkach europejskich. Skuteczna budowa pozycji na rynkach odległych - tajemnice strategii. Co sprzyja ekspansji zagranicznej, co ją ogranicza?

HANDEL ZRÓWNOWAŻONY, CZYLI JAKI?

Ekologia, edukacja, inspiracja we współczesnym handlu. Ideologia i wartości marki istotne dla klienta. Kupuję etycznie - racje i interpretacje. Sieci zmniejszają ślad środowiskowy - rola edukacji. Handel pod czujnym okiem świadomego klienta i regulatora.

KONSUMENT JUTRA

Koniec religii kupowania. "Nie chcemy posiadać, chcemy korzystać" - pokoleniowa zmiana preferencji konsumenckich i życiowych priorytetów. Co w zamian: wypożyczanie, współdzielenie, wymiana? Nowe modele zakupowe (a także w usługach) - skala i społeczno-ekonomiczne skutki zjawiska.

Profil socjologiczny klienta przyszłości. Nie utożsamiam się - nie kupuję. Homo consumens: kupuję etycznie, więc jestem. Odpowiedzialność i zrównoważony rozwój a decyzje zakupowe. Trendy i koszty - #nowaste #noplastic, a co w zamian? Punkt widzenia socjologa i ekonomisty.

Czy handel jest gotowy na wyzwania gospodarki obiegu zamkniętego i ograniczenie konsumpcji? "Bunt konsumencki" - czy zyska na znaczeniu jako realna siła wpływu na korporacje handlowe? Jak zmieniają się strategie marketingowe? Głód nowych konceptów, formatów i opakowań. Ekologia, technologia, wygoda, inspiracja wyznaczają ścieżkę zakupową konsumenta. Customer experience - nowy król handlu. Regionalnie, bez śladu węglowego, szybko i wygodnie - trudne do pogodzenia? Nowy konsument a specyfika branż (motoryzacja, elektronika użytkowa).

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.