Partnerzy portalu
Ekspert: Kulinaria jednymi z popularniejszych treści na Tik Toku Dużym zainteresowaniem na Tik Toku cieszą się obecnie treści związane z kulinariami – powiedziała Karina Hertel, dyrektor zarządzająca BrandLift. / fot. unsplash

Ekspert: Kulinaria jednymi z popularniejszych treści na Tik Toku

Autor: Jakub Szymanek Data: 27 lipca 2021 10:27

Dużym zainteresowaniem na Tik Toku cieszą się obecnie treści związane z kulinariami, a więc m.in. przygotowywanie zdrowych posiłków – powiedziała Karina Hertel, dyrektor zarządzająca BrandLift.

Coraz więcej firm z branży spożywczej i z sektora HoReCa decyduje się na założenie profilu na Tik Toku. Czy to dobry kierunek działania? 

– W Polsce z tego medium korzysta głównie młodzież – ponad 50% z nich to osoby w przedziale wiekowym 9-15 lat. Dlatego pod względem potencjalnych korzyści biznesowych kreowane treści powinny być dopasowane do tej grupy docelowej. Największą popularnością na Tik Toku cieszą się zatem produkty z sektora FMCG, w szczególności artykuły spożywcze. Dużym zainteresowaniem na tym portalu cieszą się obecnie treści związane z kulinariami, a więc m.in. przygotowywanie zdrowych posiłków. Niezwykle istotne jest jednak stworzenie kreatywnej treści, która zwraca uwagę, a tym samym przełoży się na sprzedaż danego produktu użytego w filmiku  – oceniła Karina Hertel, dyrektor zarządzająca BrandLift.

Czy zatem zakładanie kont firm z branży spożywczej na Tik Toku czy Instagramie to chwilowa moda czy raczej długotrwały trend?

– Marketing influencerski czy wykorzystanie mediów społecznościowych w celu zwiększenia sprzedaży jest popularne już od kilku lat. Teraz to zjawisko staje się coraz silniejsze, a przewidywania analityków, a także nasze obserwacje rynku potwierdzają, że tego typu działania będą coraz częściej wykorzystywane przez firmy. Prezentowany tam content nawiązuje do zainteresowań czy hobby odbiorców. Gotowanie, a więc konieczność wykorzystania danych produktów spożywczych, zdecydowanie jest jednym z nich. W dzisiejszych czasach, aby zainteresować odbiorcę, należy wyróżnić się, być odmiennym od konkurencji. A Tik Tok czy Instagram to idealne miejsce do tworzenia kreatywnych treści, także marketingowych. Warto zaznaczyć, że Tik Tok testuje opcję publikowania filmików trwających nawet 3 minuty (obecnie maksymalna długość to 60 sekund). To jeszcze bardziej zwiększy możliwości firm w kontekście tworzenia contentu – dodała dyrektor zarządzająca BrandLift.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz