Partnerzy portalu
Ewa Chodakowska na EEC: Swoją markę osobistą budowałam intuicyjnie Ewa Chodakowska, trenerka, selfmade businesswoman, pionierka branży fitness w Polsce ujawniła swoją definicję influencerki i proces budowania swojej marki osobistej/ fot. PTWP

Ewa Chodakowska na EEC: Swoją markę osobistą budowałam intuicyjnie

Czy kiedy kilkanaście lat temu Ewa Chodakowska zaczynała budować swoją markę osobistą - jej działania były świadome czy bardziej intuicyjne? Jaka jest jej definicja influencerki? - o tym mówiła podczas EEC 2021 w Katowicach trenerka, selfmade businesswoman, pionierka branży fitness w Polsce - w czasie rozmowy z Magdaleną Brzózka, redaktorką horecatrends.pl.

Autor: MB; www.horecatrends.pl Data: 22 września 2021 08:05

- Moja definicja influencerki jest niezmienna od samego początku. To wiarygodny i silny wizerunek, tworzony w oparciu o wartości, które wyznaję. Nie ukrywam, że przyglądam się ewolucji tego słowa i zjawiska. Trzymam kciuki za to, żebyśmy nie tracili wiarygodności – powiedziała Chodakowska.

Ewa Chodakowska - jak budowała swoją markę osobistą

Kiedy Ewa Chodakowska zaczynała budować markę osobistą, kilkanaście lat temu wszystko co robiła, każdy krok był intuicyjny. To nie było świadome działanie - m.in. ze względu na brak dostępnej wiedzy na ten temat.

– Mój zamysł był taki, żeby tchnąć nadzieję w Polki na lepsze jutro, pokazać im, że mają w sobie ogromny potencjał. Że mogą dokonać rewolucji na każdej płaszczyźnie swojego życia wykorzystując tak proste narzędzie, jak trening ciała – tłumaczyła Ewa Chodakowska. - Moją misją jest poprawienie jakości życia każdej osoby, która korzysta z naszej pracy. Więc to coś więcej niż treningi ciała – podkreśliła prelegentka.

Budowanie brandu rozpoczęło się od nawiązywania komunikacji z grupą 30 tys. przypadkowych kobiet, do których trenerka wysyłała programy treningowe. Pozytywny odzew ośmielił do podejmowania kolejnych inicjatyw. 

Ewa Chodakowska podkreślała, że nikt jej nie mówił jak ma się za to zabrać krok po kroku, nie stał za tym sztab specjalistów zewnętrznych, psychologów. Była  to praca organiczna.

Ewa Chodakowska - influencerka i businesswoman

Trenerka jest niewątpliwie jedną z najpopularniejszych influencerek w Polsce, gdyż jej aktywność w sieci śledzi ok. 4 mln użytkowników. Produkty powstałe wokół marki osobistej Chodakowskiej generują średnio 25 mln zysków rocznie. Co stoi za tym sukcesem?

Dobra komunikacja z klientami, wsłuchiwanie się w ich potrzeby, umiejętność korzystania ze wsparcia ekspertów oraz asertywność (by podejmować współpracę z odpowiednimi podmiotami), to kolejne z elementów, składających się na receptę na sukces - wyliczała Chodakowska podczas rozmowy na panelu Influencer Marketing w ramach EEC 2021.

Ewa Chodakowska podkreśliła również, że dużą wartość ma dla niej fakt, że sama prowadzi swoje social media.

Influencer marketing - niejedno ma imię

Influencer Marketing to działania marketingowe opierające się na współpracy firmy z influencerem. Sam influencer jest w tym przypadku pośrednikiem między daną marką, a konsumentem. Ewa Chodakowska jako człowiek, jako marka, jako influencerka w dość niestandardowy sposób łączy te role i uprawia różne rodzaje influencer marketingu – bo występuje jako ambasadorka własnych brandów i promuje swoją markę osobistą. W przypadku współpracy z firmą Purella Superfoods jest nie tylko ambasadorką ale również inwestorką, to projekt biznesowy – co oznacza, że ma realny wpływ na kształt, skład i wygląd produktów. Marketing influencer w tradycyjnej postaci również nie jest jej obcy. W której z nich Ewa Chodakowska czuje się najlepiej?

 - Odnajduję się na każdym polu. Nie wyobrażam sobie innej pracy niż życie w symbiozie z tym, co oferuję, co promuję. Dbam o jakość, funkcjonalność produktów, mam szacunek do konsumentów. Aby podkreślić wiarygodność moich działań powiem, że na co dzień jem BeDiet catering, na ciało nakładam kosmetyki BeBio a przekąsam BeRaw i Purella Superfoods - wylicza Ewa Chodakowska. 

Trenerka przyznała, że otrzymuje wiele propozycji współpracy. Jednak częściej niż tak na takie propozycje mówi nie. Dlaczego?

- Kiedy otrzymuję jasną informację, że nie będę miała możliwości wglądu w proces produkcyjny danego produktu to mówię nie. Odmówiłam setki razy. Niezwykle ważne jest mówić nie - dodała

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.