Partner portalu
Fit Cake i Krowarzywa będą wspierać Polaków w poprawie nawyków żywieniowych Nurt wege łączy firmy/ fot. materiały prasowe

Fit Cake i Krowarzywa będą wspierać Polaków w poprawie nawyków żywieniowych

Fit Cake i Krowarzywa udowadniają, że wegańskie nie znaczy mniej smaczne. Jakością potraw przekonują także grupę klientów tradycjonalistów, że można zmieniać swoje upodobania, eksperymentować, jeść zdrowiej, czuć się lepiej i mieć swój malutki wpływ na poprawę środowiska. Marki zawiązały właśnie nieformalną koalicję działającą na rzecz poprawy nawyków żywieniowych Polaków.

Autor: www.horecatrends.pl/ informacja prasowa Data: 14 września 2020 14:02

Zdaniem ekspertów rok 2019 w gastronomii stał pod znakiem wege i eco. Jednak nie wszędzie udało się przebić do świadomości społecznej. Dlatego niektóre marki, choć z biznesowego punktu widzenia powinny być dla siebie konkurencją, zawiązują nieformalne koalicje, by promować dietę roślinną, zdrowe żywienie i dbać o swoich klientów - tak jak np. Fit Cake i Krowarzywa - Vegan Burger, dwie sieci franczyzowe liczące się na rynku i mające dużą rzeszę sympatyków.

- Podlasie uchodzi za region eco, nazywane jest Zielonymi Płucami Polski, ale tradycyjne nawyki żywieniowe są tu bardzo silne i nie ma tu zbyt wielu restauracji i lokali stricte wegańskich - ocenia “swoje podwórko” Rafał Kościuk, współwłaściciel sieci niecukierni Fit Cake, wywodzącej się z Białegostoku, ale posiadającej lokale w całej Polsce. - Staramy się to zmieniać, oferując słodycze bez cukru, bez glutenu, a często także bez laktozy.

Podobne doświadczenia ma Piotr Hilik, który od trzech lat prowadzi w Białymstoku restaurację popularnej wegańskiej sieci Krowarzywa. Przyznaje, że zdecydował się na jej otwarcie właśnie z powodu braku wegetariańskiej oferty na lokalnym rynku.

- Od dawna nie jem mięsa i miałem autentycznie problem z tym, by dostać na mieście wartościowy bezmięsny posiłek - opowiada. - Kiedy otwierałem restaurację, wielu moich znajomych uważało mnie za freaka, bo Białystok pod względem upodobań żywieniowych był bardzo konserwatywny: tylko schabowy i żeberka. Podkreślam był, ponieważ teraz mam już grupę lojalnych klientów, którzy nie zawiedli nawet podczas pandemii. Coraz więcej przychodzi też ludzi, którzy w kwestii diety są tradycjonalistami, ale w postny piątek chcą zjeść coś wege. Niektórzy z nich z czasem się przekonują i stają się częstymi gośćmi w Krowarzywa.

Wege trend dotyczy całego świata i szturmem wszedł do mainstreamu. Zdaniem Edwarda Bergena, analityka z Global Food & Drink Analyst jest to nie tylko wyraz preferencji żywieniowych konsumentów, ale też przejaw dbałości o środowisko. Dania roślinne potrafią znakomicie imitować smak mięsa, ale można je zrobić taniej, wydajniej i są zdrowsze. Z tego powodu w najbliższych dekadach produkcja mięsa i jego spożycie będzie spadać, podobnie jak innych artykułów odzwierzęcych: mleka, serów, jajek. Według GUS w 2019 roku zmniejszyło się  o ponad 2 proc. Dlatego wyzwaniem dla gastronomii w najbliższych latach będzie przekonanie do roślinnej diety nie tylko zadeklarowanych wegan i wegetarian, ale też mięsożerców gotowych na eksperymenty.

- To znamienne, że najpopularniejszą pozycja w naszym menu są kebaby. Po pierwsze dlatego, że wpisują się w modny street food, a po drugie dlatego, że seitan, z którego są zrobione, przypomina w smaku mięso, czego się nie da powiedzieć, np. o kotletach z buraka czy ciecierzycy. Kebaby są do przyjęcia dla początkujących wegetarian, a z czasem decydują się oni na wypróbowanie bardziej wyrafinowanych kompozycji - wyjaśnia Piotr Hilik z Krowarzywa.

O krok dalej idzie Fit Cake, które wyspecjalizowało się w produkcji roślinnych słodyczy, ale także dla tzw. klientów z problemem. Do swoich wyrobów z zasady nie używa cukru, dlatego w niecukierni (jak jest nazywana) chętnie zaopatrują się osoby uprawiające sport czy walczące z nadwagą. Jest też certyfikowanym producentem słodyczy bez glutenu, które mogą spożywać diabetycy, chorzy na celiakię i alergicy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.