Partner portalu
Foodinlove: 5 kryteriów ocen w recenzjach restauracji (analiza) Foodinlove: Na co zwracają uwagę w komentarzach goście restauracji (analiza); fot. shutterstock

Foodinlove: 5 kryteriów ocen w recenzjach restauracji (analiza)

Czego tak naprawdę oczekują goście, idąc do restauracji? Jak wyrażają swoje opinie? Andrzej Kopera, autor bloga Foodinlove.pl, zebrał 92 975 internetowych recenzji restauracji z całej Polski, aby dokonać analizy oczekiwań współczesnych foodies.

Autor: horecatrends.pl za Foodinlove.pl Data: 08 września 2020 08:29

- Polak chce, żeby było smacznie, tanio i dużo. Żeby obsługa nie pracowała za karę, a wystrój i atmosfera była dobra - czytamy na blogu  Foodinlove.pl.

Jak tłumaczy Andrzej Kopera, jeżeli narzekamy (poza tym, że nam nie smakowało), to głównie na obsługę. Również na zmianę w jakości jedzenia w stosunku do poprzednich wizyt, ewentualnie oszczędzanie na składnikach. Za spadek jakości często winimy zmianę kucharza lub zmianę właściciela.

- Recenzenci często piszą, że byli stałymi klientami, że odwiedzali restaurację wiele razy. Tylko z jakiegoś tajemniczego powodu postanowili napisać recenzję nie wtedy kiedy wszystko było dobrze, ale dopiero jak coś się popsuło - zastanawia się autor.

Kryteria ocen w recenzjach to: smak potraw, cena posiłku, wielkość porcje, atmosfera i wygląd oraz obsługa.

W przypadku smaku potraw, jak wymienia Kopera, najczęściej pojawiające się komentarze dotyczą konsystencji, dominującego smaku i chrupkości. Sporo recenzentów ogranicza się do ogólnych określeń typu smaczny, tragiczny, może być, dość przeciętne.

Na drugim miejscu ważności stawiamy cenę posiłku. 

- Lubimy żeby było tanio, nie bardzo chcemy dużo płacić za wysokiej jakości składniki i codzienną pracę przez 16h. Poza określeniami typu wygórowana, adekwatna, niska itd pojawiają się też kwoty, które umieszczamy w recenzjach, są to raczej niewielkie kwoty, policzyłem średnią i wynosi 26,6 zł - czytamy na Foodinlove.pl.

Goście komentują również w recenzjach duże porcje (np. gigantycznego schabowego), szczególnie popularne w restauracjach przypominających góralskie gospody.

W przypadku kryterium dotyczącego atmosfery i wyglądu komentarze są zwykle oszczędne.

– Wygląd opisujemy dość oszczędnie – albo nam się podoba albo nie, czasem dorzucimy coś o stylu i klimacie. Trochę bardziej wylewni jesteśmy jeżeli chodzi o atmosferę, która jakby nie patrzeć ściśle wiąże się z wystrojem. W restauracji powinno być luźno, atmosfera swobodna, muzyka wydaje się być kluczowa – nie może być za głośna, tak żeby można było swobodnie rozmawiać – pisze Andrzej Kopera.

Jednym z najczęstszych zarzutów w komentarzach według autora bloga Foodinlove.pl jest niekompetentna obsługa.

Do największych grzechów obsługi należy nachalność, arogancję, brak uprzejmości, jakby pracowała za karę, czy robi łaskę – cytuje.

– Niewątpliwie duża ilość pozytywnych recenzji pomaga restauracji, szczególnie w zwabieniu klientów, którzy nie znają miasta lub są niezdecydowani. Trzeba jednak pamiętać, że duża ilość pozytywnych recenzji nie jest wcale gwarantem, że wizyta w restauracji będzie przyjemna – podsumowuje Andrzej Kopera.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.