Partnerzy portalu
Gramy w zielone. Dlaczego warto jeść zielone warzywa

Gramy w zielone. Dlaczego warto jeść zielone warzywa

Zielone warzywa są uznawane obecnie za jedne z najzdrowszych propozycji kulinarnych. Zawarty w nich chlorofil odpowiada za poprawę zdrowia, zwiększenie energii oraz wspomaga zwalczanie chorób.

Autor: horecatrends.pl Data: 26 lipca 2019 12:40

Sałata obniża poziom cukru oraz złego cholesterolu we krwi. Dzięki niej poprawie ulegnie także praca układu trawiennego. Oczyszcza organizm z toksyn, a jej piękne liście działają w tym przypadku jak miotła. Jest bogata w fosfor i wapń, nieco mniej - w żelazo i magnez. Zawiera sporo witamin: A, B1 i B2 oraz C i E.

Szpinak zapewnia nam żelazo i kwas foliowy. Reguluje odkładanie tłuszczu w organizmie i zawiera bardzo mało kalorii. Naukowcy z Rutgers University dowodzą natomiast, że składniki zawarte w szpinaku mogą zwiększać wzrost tkanki mięśniowej aż o 1/5. Pomaga też w leczeniu nadciśnienia i schorzeń trzustki. W walce z anemią najlepiej sprawdza się jednak najlepiej, kiedy nie jest ugotowany.

Bez selera naciowego nie może obejść się żadna dieta odchudzająca, ani nawet oczyszczająca. Warzywo to jest nie tylko niskokaloryczny ale również bardzo dobrze radzi sobie z toksynami w organizmie. To on pobudza przemianę materii i usuwa szkodliwe produkty tego procesu, czyli kwas moczowy. Seler naciowy bardzo korzystnie wpływa na układ odpornościowy, bowiem zawiera witaminy A,C,E oraz B1 i B2. Posiada także takie składniki odżywcze jak: wapń, żelazo, magnez i fosfor. Co więcej, w jego łodydze znajduje się związek chemiczny o nazwie pthalide, który ma właściwości uspokajające.

Kolejne zdrowe zielone warzywo to brokuły, znane ze swoich właściwości przeciwnowotworowych. Zawierają sulforafan, czyli substancję, pobudzającą w komórkach procesy zwalczania wolnych rodników, a także produkcję enzymów w wątrobie, które usuwają związki rakotwórcze.

Brokuły bogate są w takie witaminy jak A, B1 i B2 oraz C. Co więcej tej ostatniej posiadają więcej niż owoce cytrusowe! Warzywa te regenerują układ odporności, mózg i kości. Spożywając je dostarczamy organizmowi także fosforu, wapnia, magnezu i żelaza. Należy jednak uważać, by nie gotować ich zbyt długo, bowiem tracą wtedy wiele cennych właściwości.

– Zielone warzywa zawierają całe mnóstwo cennych składników, należą do najmniej kalorycznych artykułów spożywczych, są smaczne, zawierają wiele witamin, związków mineralnych, zawierają błonnik i barwniki roślinne, które również mają prozdrowotne właściwości. Są bogate m.in. w luteinę, chlorofil, kwas foliowy, witaminę C oraz magnez - Zielone warzywa najlepiej spożywać w formie surowej. Wówczas nie tracą one swoich cennych właściwości. Z uwagi na niską zawartość kalorii mają pozytywny wpływ na odchudzanie. Co więcej, spore znaczenie dla zdrowia człowieka ma zawarty w warzywach zielonych chlorofil. Dlaczego? To właśnie on wspomaga produkcję krwi i wzmacnia system naczyniowy. Bierze także udział w unieszkodliwianiu i wydalaniu toksyn z organizmu. Ponadto oczyszcza wątrobę oraz jelita. Chlorofil wykazuje również właściwości przeciwzapalne, a także wpływa na przyspieszenie procesu gojenia się wrzodów. Sądzę, że tak ważne właściwości już w tej chwili będą w stanie przekonać najbardziej oporne osoby w kwestii spożywania zielonych warzyw – tłumaczy Ewelina Staniszewska, specjalista ds. marketingu i komunikacji Grupy Producentów Warzyw Primavega Sp. z o.o.

SŁOWA KLUCZOWE

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.