Grzegorz Zawierucha, kucharz i zwycięzca 8. edycji MasterChefa, został ambasadorem ogólnopolskiej kampanii promocyjno-informacyjnej „Marka Polskie Mięso - Polska Smakuje” organizowanej przez Związek Polskie Mięso.
Grzegorz Zawierucha został ambasadorem tegorocznej, piątej już, ogólnopolskiej kampanii promocyjno-informacyjnej „Marka Polskie Mięso. Polska smakuje” Związku Polskie Mięso. Tegoroczne hasło kampanii brzmi: „Polskie mięso karmi zmysły”.
- Gotowanie to sztuka, która pobudza wszystkie zmysły. Od koloru i doskonałej jakości mięsa, które przyrządzamy, przez jego idealną strukturę, sprężystą lub chrupiącą skórkę po smak i aromat, które nie mają sobie równych. Mmm... i to apetyczne skwierczenie, gdy szykuje się coś pysznego! Przygotowując dania z polskiego mięsa drobiowego i wieprzowego, pokażę czym jest wielozmysłowość w kuchni i jak kierować się nią w codziennym gotowaniu - mówi Grzegorz Zawierucha.
Kampania dostarcza dużo wiedzy merytorycznej - m.in. o tym, że jakość polskiego drobiu oraz wieprzowiny zaczyna się już w miejscu hodowli, o kontrolowanym, stale udoskonalanym, procesie produkcji z zachowaniem troski o dobrostan zwierząt. Przekaz skoncentrowany jest też na korzystnych aspektach spożywania mięsa drobiowego oraz wieprzowego. Wskazuje również na istotę obróbki termicznej mięsa, w taki sposób, by zachowało swoje smakowe i odżywcze właściwości.
Na wielkanocne warsztaty kulinarne zaprosili bracia Grzegorz i Rafał Zawieruchowie. Podczas warsztatów ambasador kampanii – Grzegorz Zawierucha - w warszawskiej Villi Foksal pokazał, jak przygotować dania na Wielkanoc na bazie polskiego mięsa wieprzowego i drobiowego.
Warsztaty miały pokazać, jak udekorować wielkanocny stół, dobrać dodatki, by drób i wieprzowina dosłownie karmiły wzrok. Główną atrakcją było wspólne gotowanie na bazie polskiego mięsa wieprzowego i drobiowego.
Uczestnicy zostali podzieleni na grupy. Każda z nich przygotowywała dwa różne dania – po jednym z mięsa drobiowego i wieprzowego. Potrawy przygotowane przez uczestników trafiły na stół, przy którym wszyscy mogli delektować się ich smakiem i porozmawiać z Rafałem i Grzegorzem Zawierucha oraz z dietetyczką dr Wandą Baltaza.
Gościem specjalnym warsztatów był Rafał Zawierucha, brat ambasadora kampanii. Znany aktor ma na koncie wiele ról w polskich filmach i serialach, a także głośną rolę Romana Polańskiego w filmie "Pewnego razu... w Hollywood" Quentina Tarantino, na planie którego spotkał się m.in. z Leonardo DiCaprio czy Margot Robbie.
- Święta w naszym domu to duże wyzwanie, bo najczęściej przy stole zasiada blisko 30 osób - nasi rodzice prowadzą rodzinny dom dziecka. Mamy wspaniałą rodzinę i dbamy o nią. Przygotowania zaczynają się minimum kilka dni wcześniej. W rodzinnym domu podczas Wielkanocy zawsze jest gwar, dużo śmiechu, uginający się od potraw stół. – mówi Grzegorz Zawierucha, ambasador kampanii oraz zwycięzca 8. edycji programu MasterChef Polska.
- Muszę dodać, że nasze rodzinne spotkania odbywają się nie tylko od święta. Są to całe weekendy, czasem swobodne grillowanie, gdzie możemy spotkać się wszyscy i jest nas wtedy naprawdę dużo. Zawsze wtedy kuchnię przejmuje Grzesiek, a ja zajmuję się słodkościami. Moją specjalnością jest kremówka - mówi Rafał Zawierucha, gwiazda polskiego kina.
Wiadomo, że w te święta na stole nie może zabraknąć białej wieprzowej kiełbasy, pieczonych mięs, pasztetów i domowych wędlin. Jednak na główne danie ambasador kampanii i autor książki „Zawierucha w kuchni” w trakcie warsztatów zaproponował tradycyjne polskie mięsa w nowoczesnym wydaniu: faszerowaną pierś z indyka z salsą z bakłażana, kaczkę w stylu syczuańskim, pieczoną karkówkę w occie winnym, sałatkę z polędwiczki wieprzowej z papryką i ogórkiem, trybowane nóżki z kurczaka z bryndzą i szałwią oraz schab w musztardzie i miodzie.
Mięso wieprzowe i drób w Polsce są postrzegane jako popularne i często spożywane produkty mięsne. Mięso wieprzowe jest tradycyjnie ważnym elementem kuchni polskiej, a także stosunkowo łatwo dostępnym i relatywnie tanim. Z kolei drób zyskuje na popularności ze względu na swoje właściwości odżywcze i niską zawartość tłuszczu. Ważnym wyzwaniem dla branży mięsnej w Polsce jest utrzymanie zaufania konsumentów wobec jakości mięsa oraz odpowiedzialności społecznej i ekologicznej producentów.
Związek Polskie Mięso stara się wdrażać edukacyjne programy, które zwiększają świadomość konsumentów na temat jakości i pochodzenia mięsa oraz promują zdrowy styl życia i zrównoważoną dietę, w której mięso wieprzowe i drobiowe odgrywają istotną rolę. Jednym z nich jest kampania " Marka Polskie Mięso - Polska Smakuje".
O Związku Polskie Mięso
Związek Polskie Mięso to organizacja branżowa reprezentująca interesy gospodarcze zrzeszonych w niej podmiotów, działających w branży mięsnej oraz współpracujących z nią w zakresie ich działalności wytwórczej, handlowej i/lub usługowej, w szczególności wobec organów państwowych. Członek European Livestock and Meat Trades Union.
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.