Partnerzy portalu
HoReCa Trends na FRSiH: Rynek śniadań wkroczył na dobre do gastronomii fot. shutterstock

HoReCa Trends na FRSiH: Rynek śniadań wkroczył na dobre do gastronomii

Jajecznica, szakszuka, jajka poche... Śniadania na rynku gastronomicznym stają się coraz bardziej widocznym elementem menu. Tematu tego nie mogło zabraknąć podczas debaty "HoReCa Trends - koncepty szyte na miarę współczesnego konsumenta", która odbyła się w ramach FRSiH.

Autor: Anna Wrona/horecatrends.pl Data: 22 listopada 2018 08:37

Trend jadania śniadań na mieście staje się coraz bardziej widoczny. Popularyzują go m.in. takie akcje, jak "Śniadania na 1 zł”. Podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu Marcin Wachowicz opowiedział o zapoczątkowanej przez Aioli idei.

– Promocja śniadań powodowała po pierwsze wprowadzenie pewnego trendu, dostępność tego elementu, który do tej pory na rynku był nieruszony. Niektórzy próbowali wprowadzać śniadania, ale szło to z oporem. Dla nas ten element był typowo promocyjny i cieszę się, że zaczęto ten pomysł  powielać. Obszar śniadań rzeczywiście zaczął działać w gastronomii. Wcześniej istniał tylko w obszarze hotelowym – tłumaczył.

– Widzę, jak ludzie, którzy wcześniej chodzili na lunch, chodzą na śniadania. Ta promocja pozwoliła na szerszą dostępność śniadań. Cieszę się, że cała Polska to podjęła i że w wielu miejscach pojawiły się Śniadania za złotówkę. Rzeczywiście, w czasie trwania śniadań w Aioli jest kolejka. I nie tracimy za tym biznesowo – dodał.

Jak przyznał Paweł Konarski, śniadania sprawdzają się również w Hali Koszyki.  – Za dychę, a nie za złotówkę. I też się dobrze sprzedaje – wyznał.

– W tej chwili możemy mówić nawet o biznesowych śniadaniach. Są też miejsca, które serwują śniadania przez całą dobę i to się sprawdza. Zwolennicy jedzenia jajecznicy o 4 nad ranem też się znajdują. W Hali Koszyki jest miejsce, które działa 24 godziny. To ciekawy eksperyment i spory sukces – mówił prelegent.

Zaznaczył, że polskie śniadania się świetnie sprawdzają. Mamy jajka, jajecznice, kiełbasy. Trudno jednak byłoby jednak zaserwować u nas śniadanie tajskie czy włoskie.

Ciekawym przykładem śniadania jest szakszuka. – Szakszuka weszła na nasz rynek i bardzo dobrze się sprzedaje. Wiele restauracji skorzystało z tej patelniowej wersji śniadaniowej. Można to przygotować na miejscu, od razu podać. Nie potrzeba specjalnych naczyń. Tworzy strukturę domowości, rodzinności i wydaje mi się, że dobrze się kojarzy. Czerpmy z każdej kuchni to, co najlepsze. Można też wprowadzać śniadania, które będą miały elementy różnych kuchni. Jest to urozmaicenie dla gościa – radził Wachowicz.

Debata "HoReCa Trends - koncepty szyte na miarę współczesnego konsumenta" odbyła się 6 listopada w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.