Partnerzy portalu
IKEA coraz bardziej roślinna Karin Sköld, prezeska i dyrektorka generalna ds. zrównoważonego rozwoju w IKEA Retail w Polsce/ fot. materiały prasowe

IKEA coraz bardziej roślinna

Autor: portalspozywczy.pl Data: 12 października 2021 12:40

- Roślinne klopsiki świetnie się sprzedają i wpisują w gusta Polaków - zapewnia Karin Sköld, prezeska i dyrektorka generalna ds. zrównoważonego rozwoju w IKEA Retail w Polsce.

Karin Sköld  w rozmowie z portalspozywczy.pl podkreśliła, że IKEA pracuje nad rozszerzeniem oferty roślinnej.

IKEA stawia na żywność roślinną

- Postawiliśmy sobie odważny cel, aby do 2025 roku połowa serwowanych przez nas dań była roślinna, a 80 proc. nie zawierało czerwonego mięsa. Poza tym uważam, że roślinne klopsiki są przepyszne. Świetnie się sprzedają i wpisują w gusta Polaków. W Warszawie, gdzie mieszkam oferta wegetariańska jest już bardzo szeroka i znana na całym świecie. W ubiegłym roku dostaliśmy nawet nagrodę Debiut Roku od Roślinniejemy za nasze roślinne klopsiki, z czego jesteśmy bardzo dumni - podsumowała.

Prezeska i dyrektorka generalna ds. zrównoważonego rozwoju w IKEA Retail w Polsce opowiedziała także o strategii sieci w zakresie oferty gastronomicznej.

Ikea chce być neutralna klimatycznie

- Nasza strategia jest jasna: koncentrujemy się na ludziach i planecie, chcemy być neutralni dla klimatu do 2030 roku. Jedzenie jest ważną częścią tej strategii, ponieważ jeśli porównamy mięsne klopsiki i ich warzywną wersję, to ta druga jest o wiele bardziej zrównoważona i lepsza dla planety, ponieważ generuje tylko 4 proc. śladu węglowego w porównaniu do zwykłych klopsików - mówi.

Rozmowa z Karin Skold została zarejestrowana na EEC 2021, gdzie IKEA przedstawiła raport dotyczący 60 lat współpracy z Polską. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz