Partnerzy portalu
IKEA coraz bardziej roślinna Karin Sköld, prezeska i dyrektorka generalna ds. zrównoważonego rozwoju w IKEA Retail w Polsce/ fot. materiały prasowe

IKEA coraz bardziej roślinna

- Roślinne klopsiki świetnie się sprzedają i wpisują w gusta Polaków - zapewnia Karin Sköld, prezeska i dyrektorka generalna ds. zrównoważonego rozwoju w IKEA Retail w Polsce.

Autor: portalspozywczy.pl Data: 12 października 2021 12:40

Karin Sköld  w rozmowie z portalspozywczy.pl podkreśliła, że IKEA pracuje nad rozszerzeniem oferty roślinnej.

IKEA stawia na żywność roślinną

- Postawiliśmy sobie odważny cel, aby do 2025 roku połowa serwowanych przez nas dań była roślinna, a 80 proc. nie zawierało czerwonego mięsa. Poza tym uważam, że roślinne klopsiki są przepyszne. Świetnie się sprzedają i wpisują w gusta Polaków. W Warszawie, gdzie mieszkam oferta wegetariańska jest już bardzo szeroka i znana na całym świecie. W ubiegłym roku dostaliśmy nawet nagrodę Debiut Roku od Roślinniejemy za nasze roślinne klopsiki, z czego jesteśmy bardzo dumni - podsumowała.

Prezeska i dyrektorka generalna ds. zrównoważonego rozwoju w IKEA Retail w Polsce opowiedziała także o strategii sieci w zakresie oferty gastronomicznej.

Ikea chce być neutralna klimatycznie

- Nasza strategia jest jasna: koncentrujemy się na ludziach i planecie, chcemy być neutralni dla klimatu do 2030 roku. Jedzenie jest ważną częścią tej strategii, ponieważ jeśli porównamy mięsne klopsiki i ich warzywną wersję, to ta druga jest o wiele bardziej zrównoważona i lepsza dla planety, ponieważ generuje tylko 4 proc. śladu węglowego w porównaniu do zwykłych klopsików - mówi.

Rozmowa z Karin Skold została zarejestrowana na EEC 2021, gdzie IKEA przedstawiła raport dotyczący 60 lat współpracy z Polską. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.