Partnerzy portalu
Innowacje technologiczne w branży spożywczej i horeca są perspektywicznym trendem (wideo) Anna Stefańska, Industry Manager, Google Poland/ fot. Żelazna Studio

Innowacje technologiczne w branży spożywczej i horeca są perspektywicznym trendem (wideo)

- Bardzo szybkie tempo życia skutkuje tym, że konsumenci chętnie sięgają po takie aplikacje, dzięki którym można sprawnie zamówić jedzenie pod wskazany adres. Z kolei zwiększona świadomość konsumentów na temat prozdrowotnego odżywiania skutkuje sporym zainteresowaniem produktami superfoods i nieprzetworzoną żywnością. Dlatego wydaje się, że innowacje technologiczne w branży spożywczej są bardzo naturalnym ale również perspektywicznym trendem - mówi Anna Stefańska, Industry Manager, Google Poland.

Autor: www.horecatrends.pl Data: 14 października 2019 08:06

Kiedyś start-upy kojarzone były wyłącznie z branżą informatyczną, od niedawna mówi się o nich w kontekście branży spożywczej. Słusznie?

Start-upy generalnie kojarzone są w innowacjami technologicznymi. Nie istnieje chyba dzisiaj żadna branża, która nie potrzebuje wsparcia tych innowacji. Współczesny tryb życia konsumentów powoduje, że są one niezbędne na absolutnie każdej przestrzeni. Przykład zwiększonego zapotrzebowania na produkcję żywności pokazuje, że z pomocą może przyjść technologia, która daje podpowiedź w jaki sposób lepiej wykorzystywać zasoby. Inny przykład: konsekwencje globalnych zmian klimatycznych powodują, że szukamy alternatyw do produkcji mięsa. 

Bardzo szybkie tempo życia dzisiaj skutkuje tym, że konsumenci bardzo chętnie sięgają po takie aplikacje jak np. Pyszne.pl czy PizzaPorta.pl, dzięki którym można szybko i sprawnie zamówić jedzenie pod wskazany adres. Z kolei zwiększona świadomość konsumentów na temat prozdrowotnego odżywiania skutkuje sporym zainteresowaniem produktami superfoods i nieprzetworzoną żywnością. Dlatego wydaje się, że innowacje technologiczne w branży spożywczej są bardzo naturalnym ale również perspektywicznym trendem .

Jak wygląda polska scena startupowa w branży spożywczej i co będzie determinować jej rozwój?

Jest w początkowym stadium rozwoju. Są tam dwa światy – pierwszy z nich to świat młodych ludzi, kreatywnych idei, pomysłów. Drugi świat to ten związany z dużymi firmami, korporacjami – ten świat nie jest aż tak bardzo otwarty na innowacje z zewnątrz.

W Googlu wspieramy start-upy, po to, by te firmy, które powstają na rodzimym rynku myślały globalnie, pomagamy im w skalowaniu biznesu na międzynarodowe rynki.  Poza tym staramy się łączyć oba światy, start-upy z inwestorami, dużymi firmami. Tutaj w Google for Startups Campus w Warszawie mamy programy, które wspierają takie działania, m.in. FoodForward, ale także inne własne inicjatywy.

Czy w Polsce szukamy drugiego Beyond Meata? Czy mamy szansę na znalezienie takiej naszej lokalnej perełki?

Niewątpliwie produkcja żywności ma potencjał w naszym kraju, jednak moim zdaniem jest tylko jeden z obszarów foodtechu. W Polsce bardzo dobrze rozwija się branża cateringowa i nie mam tu na myśli wyłącznie diet pudełkowych, ale też np. catering dla biznesu, który serwuje firma Cateringoo lub koncepcje wirtualnych stołówek robione przez np. Easycatering. W związku z tym myślę, że jako Polska lub region znajdziemy swoją specjalizację w obrębie foodtechu.  

  

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.