Partner portalu
"Innowacje w czasach koronawirusa. Co z nadziejami start-upów?" – relacja (wideo) Debata "Innowacje w czasach koronawirusa. Co z nadziejami start-upów?"/ fot. PTWP

"Innowacje w czasach koronawirusa. Co z nadziejami start-upów?" – relacja (wideo)

- Mamy sprzyjającą sytuację w Polsce do inwestowania w spółki start-upowe. Jeśli jednak chodzi o branżę spożywczą start-upów jest obecnie bardzo mało. Paneliści zgodnie przyznali, że sektor spożywczy jest „covidoodporny” a cała branża bezpieczna i perspektywiczna bo jedno jest pewne – jeść będziemy zawsze – takie wnioski płyną z debaty „Innowacje w czasach koronawirusa. Co z nadziejami start-upów?”, która odbyła się 3 listopada w ramach Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Autor: MB; www.horecatrends.pl Data: 10 listopada 2020 08:32

W pierwszej części panelu „Innowacje w czasach koronawirusa. Co z nadziejami start-upów?” zaproszeni eksperci i rozmówcy – obecni zarówno w naszym studio nagrań jak i online – zostali poproszeni o wprowadzenie do tematu i diagnozę polskiego rynku foodtechowych startupów.

 

Marian Owerko, przewodniczący rady nadzorczej, Bakalland SA na początku przyznał, że obecnie mamy fajną i sprzyjającą sytuację w Polsce do inwestowania w spółki start-upowe. Spółki wspierane prywatnymi pieniędzmi powodują naturalne dążenie do rozwoju spółek. - Niestety, jeśli chodzi o branżę spożywczą start-upów jest nadal bardzo mało. Pewnie dlatego, że inne dziedziny życia pokazują, że wyceny są tam wyższe, jest szybsze działanie i możliwość osiągnięcia sukcesu. I to determinuje fokus na te przedsięwzięcia. Natomiast oczywiście są też takie spółki jak np. spółka Oskara Lisa Natura Cold Press, która jest przykładem zaprzeczającym tej regule. To oznacza, że można znaleźć obszar, który jest w branży spożywczej fajnym biznesem i zainteresuje inwestorów. Jest kilka takich spółek które widzę, którym się przyglądam – ocenił Marian Owerko.

Dodał, że widzi dużo rozwiązań w obszarze dystrybucyjnym opartych np. o e-commerce, które powodują zainteresowanie inwestorów. - Natomiast uważam, że branża spożywcza nie jest największym odbiorcą pieniędzy start-upowych – dodał przewodniczący rady nadzorczej Bakalland SA.

Piotr Grabowski, współzałożyciel, FoodTech.ac dodał, że faktycznie inwestorzy jeszcze nie są na takim etapie, że chcą inwestować w start-upy, ponieważ to jest dla nich za mały rynek.

- Chociaż to zmienia się pomału. I tak np. producenci mięsa chcą inwestować w zamienniki mięsa, chociaż to kilka procent w ich działalności – powiedział Piotr Grabowski, współzałożyciel FoodTech.ac, w trakcie debaty „Innowacje w czasach koronawirusa. Co z nadziejami start-upów?“ podczas Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Zdaniem Piotra Grabowskiego nie jest łatwe namówienie firm z sektora spożywczego do inwestowania w start-upy.

– Wiele osób mówi nam, że ten temat jest na bardzo wczesnym etapie rozwoju i my się z tym zgadzamy, i uważamy, że jest to dla nas akurat dobrze. Szukamy osób, które zechcą zainwestować w środowisko start-upów. Akurat w branży spożywczej nie jest to łatwe – ze względu na to, że w produkcji żywności nie da się ominąć pewnych kosztów stałych jak np. centra dystrybucji, logistyczne, które muszą powstać. Prawda jest taka, że fundusze inwestycyjne w Polsce nie są jeszcze zainteresowane tym kierunkiem inwestycji. Branża spożywcza nie jest traktowana start-upowo. Natomiast to zmienia się na plus – ocenił Piotr Grabowski.

Jego zdaniem bardzo ważna jest edukacja inwestorów, żeby zmienili swoje podejście do start-upów. – To się już dzieje pomału. I tak np. producenci mięsa chcą inwestować w zamienniki mięsa, chociaż zdają sobie sprawę, że docelowo będzie to stanowić kilka procent w ich działalności. Dobre przykłady idą zza granicy i pomagają edukować ludzi w Polsce – dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.