93,2% Millenialsów szuka przepisów kulinarnych głównie w Internecie, przy czym 67,1% - inspiracje do gotowania znajduje w video-tutorialach. Można zatem śmiało stwierdzić, że przynajmniej dla pokolenia dzisiejszych 30-latków, tablet lub smartfon jest nie mniej istotnym elementem wyposażenia kuchni niż patelnia.
Jedzenie nierozerwalnie połączyło się z obecnością w sieci. To w Internecie kształtują się trendy żywieniowe (moda na fit, rosnąca świadomość ekologiczna, coraz więcej głosów zachęcających do przejścia na dietę wegetariańską czy wegańską oraz produkty bio, regionalne czy sezonowe). W sieci szukamy inspiracji, dzielimy się kulinarnymi osiągnięciami, czytamy o jedzeniu. Przy użyciu aplikacji mobilnych planujemy posiłki, robimy zakupy spożywcze czy liczymy kalorie.
75% badanych ze społeczności Pyszności.pl deklaruje, że gotując, korzysta raczej z przepisów na tablecie czy smartfonie niż z książki kucharskiej, przepiśnika babci czy notesu z przepisami wklejonymi z gazet.
Jak wskazują dane Pyszności.pl, młodzi Polacy wcale nie poszukują w Internecie ekskluzywnych dań kuchni fusion, ale wręcz przeciwnie – prostych, domowych przepisów. W kwietniu 2019 największą popularnością wśród postów kulinarnych Pyszności cieszyły się przepisy na tradycyjne potrawy wielkanocne – żurek (zasięg organiczny 4,9 mln) oraz jajka faszerowane (5,7 mln). Oba wpisy zaangażowały rzesze użytkowników, generując ponad tysiąc komentarzy i ponad 10 tysięcy udostępnień każdy. W marcu do raportu Sotrendera, prezentującego m.in. posty cieszące się największym zaangażowaniem, w kategorii Żywność trafiły przepisy na schabowego z kapustą w postaci roladki oraz gołąbki.
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.