Partnerzy portalu
Internet rządzi w kuchni. Przepisów szukamy głównie w sieci fot. shutterstock

Internet rządzi w kuchni. Przepisów szukamy głównie w sieci

93,2% Millenialsów szuka przepisów kulinarnych głównie w Internecie, przy czym 67,1% - inspiracje do gotowania znajduje w video-tutorialach. Można zatem śmiało stwierdzić, że przynajmniej dla pokolenia dzisiejszych 30-latków, tablet lub smartfon jest nie mniej istotnym elementem wyposażenia kuchni niż patelnia.

Autor: horecatrends.pl Data: 07 maja 2019 08:38

Jedzenie nierozerwalnie połączyło się z obecnością w  sieci. To w Internecie kształtują się trendy żywieniowe (moda na fit, rosnąca świadomość ekologiczna, coraz więcej głosów zachęcających do przejścia na dietę wegetariańską czy wegańską oraz produkty bio, regionalne czy sezonowe). W sieci szukamy inspiracji, dzielimy się kulinarnymi osiągnięciami, czytamy o jedzeniu. Przy użyciu aplikacji mobilnych planujemy posiłki, robimy zakupy spożywcze czy liczymy kalorie.

75% badanych ze  społeczności Pyszności.pl deklaruje, że gotując, korzysta raczej z przepisów na tablecie czy smartfonie niż z książki kucharskiej, przepiśnika babci czy notesu z przepisami wklejonymi z gazet.

Jak wskazują dane Pyszności.pl, młodzi Polacy wcale nie poszukują w Internecie ekskluzywnych dań kuchni fusion, ale wręcz przeciwnie – prostych, domowych przepisów. W kwietniu 2019 największą popularnością wśród postów kulinarnych Pyszności cieszyły się przepisy na tradycyjne potrawy wielkanocne – żurek (zasięg organiczny 4,9 mln) oraz jajka faszerowane (5,7 mln). Oba wpisy zaangażowały rzesze użytkowników, generując ponad tysiąc komentarzy  i ponad 10 tysięcy udostępnień każdy. W marcu do raportu Sotrendera, prezentującego m.in. posty cieszące się największym zaangażowaniem, w kategorii Żywność trafiły przepisy na schabowego z kapustą w postaci roladki oraz gołąbki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.