#Jabłonki to czas, kiedy można cieszyć się smakiem najlepszych jabłek późnego lata. Z tej okazji w całej Polsce organizowane są wydarzenia – muzyczne spotkania w sadach, degustacje rzemieślniczych cydrów, konkursy w pieczeniu szarlotek oraz akcja #Jabłonki w restauracjach.
Celem #Jabłonek jest swawolenie, czyli celebrowanie tego, co u nas najlepsze: natury, piękna i polskich smaków. #Jabłonkowe wydarzenia nie konkurują ze sobą, lecz łączą różnorodne podmioty we wspólnym świętowaniu, którego symbolem jest polskie jabłko.
Także w tym roku do #Jabłonek mogą przyłączać się restauracje i kawiarnie z całej Polski. Warunkiem uczestnictwa w akcji jest przygotowanie specjalnego menu, bazującego na sezonowych polskich jabłkach i wykorzystanie materiałów marketingowych.
Każda restauracja, włączająca się w świętowanie #Jabłonek może skorzystać z kampanii promujących #Jabłonki, które we wrześniu 2021 roku będą prowadzone w internecie i ogólnopolskich stacjach telewizyjnych.
Restauratorzy, puby i drink-bary mogą dodać swoją ofertę do interaktywnej mapy wydarzeń jabłonkowych dostępnych na https://jablonki.com/#mapa. Szefowie kuchni i menedżerowie, którzy przedstawią najciekawsze propozycje w menu, będą zaproszeni do zaprezentowania ich w serii live’ów w mediach społecznościowych festiwalu #Jabłonki.
Mapę #Jabłonek i kampanię promocyjną święta organizuje Fundacja State of Poland, która powstała by przedstawiać nasz kraj w nowym, inspirującym i oryginalnym kontekście, trafiającym do serc społeczności międzynarodowej – jako miejsce atrakcyjne, stymulujące, z własnym jasno zdefiniowanym i unikalnym charakterem.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.