Partnerzy portalu
Jagna Niedzielska promuje zero waste z Netto Jagna Niedzielska wraz z Netto promuje zero waste

Jagna Niedzielska promuje zero waste z Netto

Autor: portalspozywczy.pl Data: 29 października 2021 17:41

Jak planować zakupy, by nie marnować żywności? Jak gotować, by wykorzystać produkty do maksimum? Dlaczego właściwe przechowywanie żywności jest tak ważne? Czy wszystkie resztki muszą wylądować w śmietniku? Na te pytania odpowiadała Jagna Niedzielska.

Jagna Niedzielska z Netto

Spotkanie połączone ze wspólnym gotowaniem odbyło się w środę, 27 października, w warszawskiej Hali Koszyki. To część kampanii „Niemarnowanie to nie wyzwanie”, w ramach której Netto promuje dobre praktyki kulinarne, przybliża problematykę ekologiczną i edukuje.

– Za aż 60 procent marnowania żywności odpowiadają gospodarstwa domowe, a zaczyna się to już podczas codziennych wizyt w sklepach. Niewłaściwe planowanie posiłków i związanej z nimi listy zakupowej, a co za tym idzie robienie zakupów sprawia, że kupujemy za dużo, przez co następnie wyrzucamy niewykorzystane jedzenie, które jest często też źle przechowywane. Razem z Netto pragnęliśmy przedstawić sposoby na ograniczenie strat żywności, jakie mają miejsce w polskich domach, często przy codziennym gotowaniu – mówi Jagna Niedzielska.

Zaproszeni goście przygotowywali wegetariańskie burgery z pieczonymi boczniakami w sosie BBQ i bezglutenowe naleśniki z musem jabłkowym. Podczas gotowania Jagna Niedzielska dzieliła się spostrzeżeniami i praktycznymi poradami dotyczącymi racjonalnego gospodarowania żywnością prowadzącego do ograniczenia ilości marnowanych artykułów.

Marnowanie żywności a zero waste

– Marnowanie żywności to olbrzymi problem, a Netto od lat angażuje się w działania mające na celu ograniczenie strat żywności. Zatowarowanie naszych sklepów planujemy w oparciu o twarde dane sprzedażowe, a wszelkie pojawiające się nadwyżki żywności przekazujemy w formie darowizny m.in. Federacji Polskich Banków Żywności. Tylko od stycznia do sierpnia tego roku z Netto do Banków Żywności trafiło ponad 1200 ton żywności o łącznej wartości blisko 7 mln złotych – mówi Patrycja Kamińska, PR Manager w Netto Polska. – W naszych sklepach znajdują się specjalnie oznaczone miejsca, do których trafia żywność z kończącym się terminem przydatności do spożycia – można ją kupić w obniżonych cenach. Od 2 listopada w 150 sklepach wprowadzamy również 50-procentową obniżkę cen na pieczywo z odpieku, obowiązującą po godzinie 20. To ważne działania, obok których stawiamy też na edukację, która pozwoli ograniczyć marnowanie w domach naszych i naszych Klientów.

Artykuły spożywcze, które nie zostały wykorzystane w trakcie warsztatów zostały przekazane Caritas dla potrzebujących.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz