Partner portalu
Jak branża turystyki kulinarnej zniosła pandemię COVID-19? Szymon Gatlik, założyciel Kraków Food & Travel

Jak branża turystyki kulinarnej zniosła pandemię COVID-19?

Branża turystyki kulinarnej jest na styku  przemysłów najbardziej poszkodowanych w wyniku pandemii: turystyki i gastronomii. Mimo to można zauważyć co najmniej trzy interesujące trendy, które pozwalają mieć nadzieję na przyszłość – mówi Szymon Gatlik, założyciel Kraków Food & Travel.

Autor: horecatrends.pl Data: 05 października 2020 18:10

 

Jak wymienia Szymon Gatlik, pierwszy interesujący trend to mikrowycieczki, czyli odkrywanie przez Polaków własnego kraju, regionu czy nawet własnego miasta. Skorzystali na tym zwłaszcza producenci żywności i winiarze (których w Polsce jest już 600), ponieważ to właśnie do nich często takie wycieczki trafiały.

Po drugie, można zauważyć, że doznanie kulinarne staje  się coraz częściej główną motywacją wyjazdu turystycznego. Głównym punktem wizyty w danym mieście staje się konkretna restauracja, a niejako oprócz tego idziemy na spacer po mieście czy odwiedzamy muzeum. 

W Małopolsce są przynajmniej 3 miejsca, które można wpisać w ten trend: krakowska Bottiglieria, czyli najnowsza gwiazdka Michelin, Heart by Amaro w Zakopanem czy  Gęś w dymie w niewielkiej Laskowej.

W ten sam trend można wpisać program Polskie Skarby Kulinarne organizowany przez Makro Polska.

– Można odwiedzić ponad 100 restauracji właśnie w ten sposób – jadąc do danej miejscowości po to, by przeżyć coś wyjątkowego związanego z polską kuchnią – mówi Szymon Gatlik.

Jak wymienia, jest jeszcze trzeci trend, będący połączeniem poprzednich, a mianowicie kolacje w plenerze.

– Stało się to bardzo popularne. Restauracje zapraszają swoich gości na cały dzień lub wieczór w różne ciekawe miejsca. To bardzo ciekawy pomysł – komentuje ekspert.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.