Kingchup od Heinza, majonez koronacyjny, naturalnych rozmiarów czekoladowe popiersie króla, piwo na cześć powrotu króla (po latach panowania królowej), mięsne ciasto koronacyjne King's Coronation Pie czy królewski kawior... To tylko niektóre z licznych produktów powstałych z okazji koronacji.
Jak podaje Reuters, brytyjskie sieci handlowe mają dedykowane działy oraz strony internetowe poświęcone produktom i dekoracjom na przyjęcia koronacyjne – i jest na nie popyt.
John Lewis Partnership, właściciel sieci supermarketów Waitrose, podał, że w zeszłym tygodniu liczba wyszukiwań produktów koronacyjnych na jego stronie internetowej wzrosła o ponad 262% w porównaniu z poprzednim tygodniem.
Kubki, talerze, ściereczki do naczyń, magnesy, poduszki i pluszowe misie to podstawowe pamiątki związane z królewską koronacją. Jednak niektórzy detaliści mają nadzieję, że także dedykowane produkty spożywcze również przyciągną uwagę konsumentów.
Tymczasem, jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez firmę badawczą NIQ, jedno na pięć brytyjskich gospodarstw domowych zamierza kupić dodatkowe lub specjalne artykuły spożywcze na koronację króla Karola, ponieważ przedłużony weekend zbliża rodziny i przyjaciół (8 maja ogłoszono z okazji koronacji dniem wolnym od pracy). Podano, że piwa, wina i napoje spirytusowe prawdopodobnie będą "motorem ruchu" dla supermarketów.
Portalspozywczy.pl przedstawia najdziwniejsze i najbardziej finezyjne produkty spożywcze powstałe z okazji koronacji króla Karola.
Pamiątkowy ketchup? Heinz wyprodukował specjalną wersję swojego słynnego sosu z okazji 6 maja. Butelka zawiera etykietę z limitowanej edycji z koroną i chorągiewkami oraz zupełnie nową nazwę - Kingchup. Produkt dostępny jest jedynie w sprzedaży internetowej i kosztuje 2,50 GBP.
Marka słodyczy Celebrations (uwielbiane w UK miniaturowe batoniki Snickers, Mars, Twix, Milky Way, Galaxy i Bounty) należąca do Mars Wrigley's stworzyła naturalnej wielkości popiersie króla Karola wykonane w całości z czekolady. Model został stworzony przez zespół rzeźbiarzy, kierowany przez mistrzynię czekolady Jennifer Lindsey-Clarke. Został uformowany przy użyciu setek czekoladek Celebrations. Wykonanie popiersia zajęło cztery tygodnie i pokazuje Karola w mundurze, który ma nosić 6 maja. Model waży ponad 23 kg - równowartość 2875 pojedynczych czekoladek Celebrations. Popiersie ma zostać wystawione w siedzibie firmy w Slough.
Czytaj więcej Oto najdziwniejsze produkty spożywcze stworzone na koronację Karola III (ZDJĘCIA)
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.