Partnerzy portalu
Jakich akcesoriów wakacyjnych poszukują Polacy? Rośnie popularność akcesoriów przeznaczonych do biwakowania; fot. unsplash.com

Jakich akcesoriów wakacyjnych poszukują Polacy?

Według tegorocznych danych analityków Listonic, użytkownicy aplikacji stworzyli w maju o 185,25% r/r więcej list, które w tytule zawierały hasła „wyjazd”, „podróż”, „wakacje”, „urlop”, „trip”. Atrakcyjne stały się dla nas podróże nad polskie morze czy w góry. Coraz częściej decydujemy się również na zakup akcesoriów przeznaczonych do biwakowania.

Autor: www.horecatrends.pl Data: 15 czerwca 2021 14:59

Pomimo ogólnoświatowej akcji szczepień i coraz większej liczby osób, które podejmują kroki związane z ochroną własnego zdrowia, wyjazdy zagraniczne nadal zdają się być nieoczywistym wyborem, a wymagania wielu państw stawiają przed turystami szereg wyzwań, z którymi muszą się mierzyć podróżujący. Niezależnie od zmiennych warunków pogodowych oraz tego czy lato będzie dla nas łaskawe i przewidywana pogoda dopisze podczas wyjazdów, Polacy z wyprzedzeniem planują upragniony urlop.

Trend wyjazdów "na dziko"

Coraz większe wymagania stawiane podróżnym wybierającym się zagranicę oraz mniejsze budżety na wyjazdy sprawiły, że wielu Polaków podjęło decyzję o organizacji wakacji na własną rękę, zachowując czujność przy wydatkach. Na tegorocznych listach zakupowych konsumentów prym wiodą akcesoria, które pomagają i ułatwiają spędzanie czasu na łonie natury. Dla spragnionych pięknych widoków i obcowania z przyrodą, oczywistą destynacją stały się polskie góry, jeziora i morze. W tym roku, mimo zmiennej pogody już początek maja można uznać za trend wyjazdów „na dziko”. Przez cały miesiąc dodaliśmy do naszych list zakupowych więcej: kompasów GPS (+35,85% r/r), namiotów (+30,58% r/r), śpiworów (+ 34,46% r/r) oraz butli gazowych (26,67% r/r). Rosnące zainteresowanie wyjazdami plenerowymi widać również w przypadku list w aktualnym miesiącu. W pierwszym tygodniu czerwca do naszych spisów zakupowych dodaliśmy więcej + 107,63% r/r namiotów, + 56,83% r/r śpiworów i +73,33% r/r butli gazowych, niż przed rokiem.

Gwałtowny wzrost cen hoteli i usług

– Odmrożenie branży turystycznej w maju tego roku, spowodowało gwałtowny wzrost cen hoteli i usług. Polacy podjęli decyzję o podróżowaniu na własną rękę. Zamknięcie w domach sprawiło, że zaczęliśmy decydować się na spędzanie czasu w sposób, który pozwala nam na zebranie nowych doświadczeń i pozwala na wyjście z własnej strefy komfortu. Wielu z nas coraz chętniej wybiera tańsze rozwiązania i powoli przekonuje się do noclegów pod gołym niebem. Wzrost liczby dodań do list zakupowych sprzętów, takich jak namioty, śpiwory czy butle gazowe sugeruje nam, że alternatywą dla standardowych podróży stają się kempingi i wyjazdy „na dziko”. Zakup dobrego sprzętu to inwestycja na lata, z takim ekwipunkiem możemy planować wyjazdy przez cały rok – mówi Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Manager w Listonic.

Najpotrzebniejsze kosmetyki na wyjazd

Planując wyjazd, wielu z nas kompletuje najpotrzebniejsze kosmetyki. Analitycy Listonic odnotowali, że przygotowania rozpoczynamy od zakupu kosmetyczek, których w tym roku w maju dodawaliśmy o 31% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. W tym samym miesiącu Polacy uzupełniali listy zakupowe o kremy z filtrem (+ 10,9% r/r), kosmetyki na ugryzienia (+64,28% r/r), mokre chusteczki (+21,42% r/r) oraz suche szampony (+56,79% r/r). Drugi tydzień czerwca wykazał tendencję wzrostową zakupu produktów tj. kosmetyki na ugryzienia (+64,85% r/r), mokre chusteczki (+45,41% r/r) oraz plastry (+21,24% r/r).

Gotowanie w warunkach polowych

Decyzja o wyjazdach, które wymagają od nas dostosowania się do zmieniających się warunków otoczenia sprawia, że Polacy w obawie przed brakiem dostępu do bieżącej wody czy aneksu kuchennego, decydują się na zakup gotowej żywności. Strach przed brakiem czasu i ograniczonymi możliwościami przyrządzenia posiłków widać w listach zakupowych. W tym roku, w drugim tygodniu czerwca, Listonic odnotował wzrost zakupu dań gotowych +28,35 r/r, konserw +0,99 r/r i produktów sypkich +13,39 r/r.  

Ubrania na wyjazd

W 2021 roku otworzyliśmy się na możliwość podróżowania po kraju, do tej pory większość urlopów była planowana poza Polską. Destynacje, takie jak morze czy góry, cechują się zmiennymi warunkami atmosferycznymi. Obawę przed niestabilną pogodą widać w wyborach konsumentów. W pierwszy tygodniu czerwca kompletowaliśmy ubrania na różne okoliczności. Do naszych list dodawaliśmy buty (+70% r/r), kurtki (+51,38% r/r), klapki i stroje kąpielowe (+140, 26% r/r) oraz czapki i chusty (+101, 28% r/r). Słoneczny czerwiec sprawił również, że Polacy tłumnie udali się nad polskie wybrzeże, a do swoich koszyków dodawali coraz więcej parawanów (+104 r/r).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.