Partnerzy portalu
Jay-Z i Lewis Hamilton inwestują w producentów burgerów roślinnych! fot. shutterstock

Jay-Z i Lewis Hamilton inwestują w producentów burgerów roślinnych!

Roślinne zamienniki białka zwierzęcego podbijają światowe rynki. Wśród producentów prym wiodą Impossible Foods i Beyond Meat, których wartość wyceniono na 12 mld USD z perspektywą wzrostu do 28 mld USD w 2025 roku. Zdaniem ekspertów JLL, mięso roślinne to jeden najbardziej perspektywicznych segmentów w sektorze gastronomicznym na świecie.

Autor: www.dlahandlu.pl Data: 11 grudnia 2019 15:37

Tak dynamiczne tempo wzrostu nie byłoby możliwe bez wsparcia gwiazd popkultury. W promowaniu diety wegańskiej dość istotny udział miała między innymi Beyonce, która całkowicie zrezygnowała z mięsa w ramach przygotowań do ubiegłorocznej trasy koncertowej. Z kolei jej mąż Jay-Z znalazł się w gronie gwiazd (obok Katy Perry, Sereny Williams, Jadena Smitha, czy Trevora Noah), które zdecydowały się zainwestować w firmę Impossible Foods. Kierowca Formuły 1 Lewis Hamilton będzie natomiast inwestorem w ramach nowego londyńskiego konceptu Neat Burger, który ma bardzo ambitne plany globalnej ekspansji w ciągu najbliższych dwóch lat.

Impossible Foods po raz pierwszy wprowadził na rynek Impossible Burger (połączenie białka sojowego i ziemniaczanego, z dodatkiem tłuszczu kokosowego i słonecznikowego oraz soku buraczanego, który zapewniał mu bardziej mięsny efekt) w ekskluzywnej restauracji Momofuku w Nowym Jorku. W tym czasie był to produkt niszowy i niewymagający długiego gotowania. Bardzo szybko okazało się jednak, że roślinne burgery to produkt niezwykle wśród konsumentów pożądany, stąd decyzja o włączeniu do menu Burger King Impossible Whooper, który jest obecnie sprzedawany w ponad 7 000 lokalizacjach tej sieci w Stanach Zjednoczonych. Mimo że produkcja została znacznie zwiększona, popyt nadal przewyższał podaż, co doprowadziło do nawiązania partnerstwa z OSI, jednym z największych światowych producentów żywności.

Paradoksalnie, to globalne sieci typu fast food przodują w testowaniu i wprowadzaniu na rynek produktów opartych o roślinne zamienniki mięsa. KFC Atlanta na przykład wyprzedał pilotażową wersję Beyond Fried Chicken, wyprodukowaną przez Beyond Meat, w mniej niż 5 godzin od momentu wypuszczenia jej na rynek. W partnerstwo z Beyond Meat wszedł również Subway włączając czasowo do menu Beyond Meatball Marinara w Kanadzie i USA. Swój udział w rozwoju tego segmentu sektora gastronomicznego ma oczywiście także Europa. W 2018 roku PHW, największy producent drobiu w Niemczech, poinformował, że będzie wyłącznym dystrybutorem Beyond Burger na tamtejszym rynku.

- Na roślinne burgery tego samego producenta zdecydowała się również polska sieć wegańskich restauracji Krowarzywa, wprowadzając je do niektórych ze swoich warszawskich restauracji. Nic w tym dziwnego – popyt na zróżnicowane wegańskie menu wśród mieszkańców stolicy jest ogromny, a w 2017 roku portal Happy Cow umieścił Warszawę na 3. miejscu wśród najbardziej prowegańskich miast na świecie - komentuje Anna Wysocka, Dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych, JLL.

Co napędza to zapotrzebowanie na produkty mięsne pochodzenia roślinnego? Kluczowym czynnikiem jest oczywiście rosnąca popularność diety wegańskiej. Szacuje się, że już 30 milionów mieszkańców Europy to weganie lub wegetarianie. W samej Wielkiej Brytanii natomiast liczba wegan wzrosła czterokrotnie w ciągu ostatnich 4 lat ze 150 000 do 600 000 osób. Ale konsumpcja produktów pochodzenia roślinnego to nie tylko ich domena - wielu z nas zamienniki mięsa traktuje jako ważny element zdrowego stylu życia i zachowań proekologicznych. Przy produkcji Impossible Burgers wykorzystuje się 95 procent mniej gruntów, 75 procent mniej wody, a emisja gazów cieplarnianych jest niższa o 89 procent

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.