Partnerzy portalu
Jemy coraz więcej czekolady, ale i tak o kilka kilo mniej niż Austriacy i Niemcy? Święta to dla producentów czekoladowych słodyczy czas żniw. Fot. Mateusz Marek/PAP

Jemy coraz więcej czekolady, ale i tak o kilka kilo mniej niż Austriacy i Niemcy?

Autor: PAP Data: 13 grudnia 2021 08:40

Polska jest piątym producentem wyrobów czekoladowych w Unii Europejskiej i czwartym ich eksporterem na świecie. A święta to dla producentów czekoladowych słodyczy czas żniw.

Według danych agencji Nielsen opublikowanych w poniedziałkowej "Rzeczpospolitej" wartość Polskiego rynku wyrobów czekoladowych w czerwcu 2021 r. wyniosła 7,65 mld zł, co oznacza wzrost o 0,5 proc. rok do roku.

"Produkcja sięgnęła w tym czasie 189 tys. ton i utrzymała się na podobnym poziomie jak rok wcześniej" - czytamy w gazecie.

Dodano, ze w 2020 r. kraje Unii Europejskiej wyprodukowały 3,54 mln ton słodyczy czekoladowych. Osiem krajów, które wytwarzają najwięcej, to około 90 proc. produkcji całej UE.

Gonimy Włochów, na pierwszym miejscu - Niemcy

Trzej najwięksi producenci produkują niemal 60 proc. europejskich słodyczy czekoladowych: najwięcej Niemcy - 33 proc., dalej Włochy - 15,6 proc. i Francja - 9,2 proc. Na kolejnych miejscach są Holandia - 9, Polska - 6,7 i Belgia - 6,6 proc.

Najwięksi światowi eksporterzy to Niemcy - wartość ich eksportu to 4,9 mld dol. (17 proc. udziału w światowym eksporcie słodyczy czekoladowych), Belgia 3,1 mld (11 proc.) i Włochy 2,1 mld (7,3 proc.). Polska awansowała na czwartą pozycję pod względem sprzedaży produktów czekoladowych za granicę, tuż za Włochami. Wartość naszego eksportu to prawie 2,1 mld dol. - podaje dziennik.

Jemy więcej czekolady, ale o 3 kg mniej niż Niemcy i Austriacy

Gazeta podkreśla, że spożycie czekolady w przeliczeniu na statystycznego Polaka wzrosło z 4 kilogramów w 2007 r. do 5,2 kg w 2020 r.

''Nadal jednak wyraźnie odstajemy od światowych liderów konsumpcji czekolady. Austriacy i Niemcy zjadają po 8,3 kg czekolady rocznie" - pisze "Rzeczpospolita''.

"Statystyczny Polak na słodycze z dodatkiem kakao wydaje 190 zł rocznie. Najpopularniejszymi produktami są tabliczki czekolady (28,2 proc. rynku) i praliny (27,2 proc.)" - dodaje gazeta. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz