Partnerzy portalu
Kerfuś. Memy z nim podbijają internet Kerfuś hitem. Dlaczego memy z Kerfusiem podbijają internet?/fot. za YouTube

Kerfuś. Memy z nim podbijają internet

Autor: AK/AT Data: 22 października 2022 16:25

Kerfuś to robot, którego można spotkać w stołecznym Carrefourze. Sprzedaje napoje PepsiCo oraz chipsy Lay’s. Filmiki i memy z robotem Kerfusiem zyskały na popularności w sieci. Dlaczego?

Kerfuś - kto to jest

Za powstaniem Kerfusia stoją PepsiCo i sieć Carrefour.

- Roboty wchodzą w interakcje z konsumentami i uatrakcyjniają proces zakupowy. Poprzez wdrożenie tego zaawansowanego technologicznie rozwiązania PepsiCo i Carrefour inicjują pozytywną zmianę w kierunku dalszego zwiększania doświadczeń zakupowych polskich konsumentów - informuje w komunikacie Carrefoura i PepsiCo.

Robot Kerfuś w Carrefourze. Dlaczego powstał?

Wspólne przedsięwzięcie z udziałem interaktywnych robotów to krok w kierunku zastosowania innowacyjnych technologii w obszarze sprzedaży.

eRoboty Kerfuś opatrzone brandingiem marek Pepsi oraz Lay’s zachęcają klientów Carrefour do zakupu produktów obu marek. Urządzenia nie służą jedynie wsparciu sprzedaży, ale mają za zadanie również zaciekawić konsumentów robiących zakupy i zachęcić ich do wejścia z nimi w interakcję. Roboty Kerfuś są w pełni bezpieczne – dzięki specjalnie zaprojektowanym czujnikom automatycznie zatrzymują się, gdy zbliża się człowiek i w pobliżu przeszkód. Organizatorzy liczą, że projekt przypadnie do gustu fanom nowoczesnych rozwiązań.

−Staramy się proponować pionierskie rozwiązania, które będą wspomagać decyzje zakupowe konsumentów, a współpracującym z nami punktom sprzedaży ułatwią pracę. Gdy sieć Carrefour, kluczowy odbiorca naszych produktów, zaproponowała zaangażowanie robotów mobilnych, stwierdziliśmy, że warto zbadać ich możliwości. Chcemy, by doświadczenia zakupowe konsumentów naszych produktów były coraz ciekawsze i wywoływały uśmiech na ustach konsumentów. – powiedział Mariusz Janiec, Kierownik ds. Klientów Sieciowych w  PepsiCo Polska.

- Celem Carrefour jest stałe podnoszenie komfortu zakupów naszych klientów. W tym celu wdrażamy innowacyjne narzędzia sprzedażowe oraz promocyjne. Nowe interaktywne eRoboty “Kerfuś” to kolejny z przykładów innowacji w polskim handlu, który wdrożyliśmy, aby poszerzyć doświadczenia zakupowe konsumentów. Poprzez interakcję eRobotów z kupującymi budujemy pozytywne skojarzenia klientów
z promowanymi markami, a także realnie wspieramy sprzedaż, bo promowane produkty są na wyciągnięcie ręki - powiedział Sylwester Mroczek, manager działu rozwoju formatów i konceptów handlowych w Carrefour Polska.

Kerfuś - gdzie można go spotkać?

Od końca września 2022 dwa Kerfusie sprzedające napoje Pepsi oraz chipsy Lay’s można spotkać w sklepach Carrefour zlokalizowanych w centrach handlowych Westfield Arkadia oraz Galeria Wileńska w Warszawie. Roboty wchodzą w interakcje z konsumentami uatrakcyjniając proces zakupowy. 

Memy z Kerfusiem. O co w nich chodzi?

Interakcje robota Kerfusia z konsumentami spowodowały wzrost zainteresowania reklamowym robotem w polskim internecie w połowie października. 

Kerfuś, oprócz funkcji typowo sprzedażowych, czyli prezentowania oferty PepsiCo, został bowiem wyposażony w funkcje sensoryczne. Po pogłaskaniu Kerfusia po "głowie" można usłyszeć "Nie dotykaj moich uszu" lub "Nie chcę się z Tobą bawić, miau". To właśnie kocie "uszka" i kobiecy głos Kerfusia wzbudziły duże zainteresowanie robotem w niektórych częściach internetu, m.in. wśród użytkowników serwisu Wykop. Robot z Carrefoura zyskał mocno na popularności wśród miłośników mangi i anime budząc nawet skojarzenia natury...seksualnej. I choć nie wszystkie memy i wpisy, które pojawiły się wokół Kerfusia w sieci możemy tu zacytować - wątkowi azjatyckiemu warto się przyjrzeć bliżej.

SŁOWA KLUCZOWE

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz