Partnerzy portalu
Koktajle na bazie wina, wino z dodatkiem soku lub owoców - gorące trendy lata fot. unsplash.com

Koktajle na bazie wina, wino z dodatkiem soku lub owoców - gorące trendy lata

Napoje alkoholowe i koktajle na bazie wina, wino z dodatkiem soku lub owoców – to tylko niektóre z nowości przygotowanych przez branżę winiarską. Eksperci z największych firm zrzeszonych w Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa przyznają, że innowacyjność to jeden z najmocniejszych ostatnio trendów.

Autor: www.horecatrends.pl Data: 19 sierpnia 2019 10:54

Sztywny podział na kategorie napojów alkoholowych, jak piwo, wino, wódka, wydaje się odchodzić do przeszłości. Wszelkiego rodzaju innowacje, mixy i połączenia, to jeden z głównych trendów obserwowanych w branży winiarskiej.

- Światowy rozwój rynku win w kierunku napojów mieszanych związany jest z coraz powszechniejszym trendem convenience – mówi Jakub Nowak, Prezes firmy JNT Group. - Konsumenci lubią eksperymentować, szukają nowych smaków, a jednocześnie oczekują od rynku gotowych rozwiązań. Trend ten dotyczy zarówno win, jak i piw czy wódek. Dziś na półce win w sklepie znajdujemy nie tylko klasyczne wina, ale także rozbudowaną ofertę win aromatyzowanych oraz gotowych do spożycia drinków na bazie wina. Obecnie bardzo wysokie wzrosty, tuż za winami musującymi (mam na myśli prosecco), odnotowują właśnie wina aromatyzowane. Wszystko wskazuje na to, że ten segment będzie się dalej intensywnie rozwijał - dodaje. 

- Oferta win aromatyzowanych oraz drinków na bazie wina doskonale odpowiada na potrzeby tej szerokiej grupy polskich konsumentów, którzy klasyczne wina wytrawne uważają za zbyt cierpkie, a chętnie sięgają po wina w słodszych wariantach smakowych – zauważa Jakub Nowak, Prezes firmy JNT Group S.A. - Polacy są niezwykle otwarci na nowe smaki i chętnie po nie sięgają. Rozwojowi tego segmentu win sprzyjają małe formaty, które ułatwiają próbowanie nowych smaków i rozszerzają trial produktowy.

Magdalena Zielińska, Prezes Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa, tak podsumowuje zmiany, które zachodzą teraz na rynku:  - Oczekiwania młodszych konsumentów znacząco wpływają na rozwój oferty firm winiarskich. Młodzi ludzie poszukują nowości i bez ograniczeń eksperymentują w obrębie różnych stylów, są nielojalni względem kategorii. Oczekują napojów ciekawych w smaku i atrakcyjnych wizualnie. Chcą być zaskakiwani  innowacjami, a tradycyjna forma i sztywne reguły nie mają dla nich wielkiego znaczenia. Do tej pory winiarstwo było kategorią alkoholi o konserwatywnych regułach, teraz młode pokolenie konsumentów wymusza zmiany.

Jaka przyszłość czeka w tej sytuacji tradycyjne wino gronowe?

- Wino gronowe to klasyka gatunku i może być spokojne o swoją pozycję – uważa Jakub Nowak, Prezes JNT Group S.A. -  Rozwój kategorii win musujących czy aromatyzowanych nie ma na nie wpływu. Polskie społeczeństwo się bogaci, Polacy coraz więcej podróżują i chętnie sięgają po popularne na Zachodzie wina gronowe. Dzisiaj pijamy je nie tylko podczas uroczystych chwil, ale – podobnie jak w innych krajach Europy Zachodniej – do obiadu lub dla przyjemności. Chętniej też zamawiamy wina w restauracjach - dodaje.

SŁOWA KLUCZOWE

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.