W ubiegłe lato zajadaliśmy się lodami tajskimi i rzemieślniczymi. Co ciekawego czeka nas w tym roku? Redakcja horecatrends.pl wybrała kilka lodowych inspiracji.
Podobnie jak w ubiegłe lato, twórcy lodowych nowości szukać będą nie tylko oryginalnych smaków, ale też ciekawej formy. Do łask wróci m.in. "lodowa kanapka".
Klasyczny wafelek zostanie zastąpiony również... brioszką. To lekko słodkie pieczywo znajduje coraz szersze zastosowanie w gastronomii.
Inspiracją będą kuchnie świata, w tym modna w tym roku kuchnia meksykańska. Na ulicach pojawią się lodowe tacos.
W tym sezonie zaznamy też prawdziwego luksusu. Zaoferuje go m.in. Lukullus w St. Tropez, ekskluzywna lodziarnia znanej cukierni.
Jak zdradzają twórcy lokalu, inspiracją do powstania tego miejsca była lektura magazynu wnętrzarskiego z projektem designerów z włoskiej grupy Memphis z lat 80 oraz wakacyjny klimat francuskiego kurortu St. Tropez. Wnętrze zostało urządzone we współpracy z architektką Aleksandrą Wasilkowską.
W Lukullus w St. Tropez można zjeść rzemieślnicze lody w autorskich smakach, desery oraz niektóre ciastka Lukullus.
Dla tych, co lubią wszystko robić samemu, w kwietniu w CH Arkadia powstała pierwsza w Warszawie self service gelateria. To nowy pomysł na podawanie i jedzenie lodów: nakłada się je samemu i samemu decyduje się o wielkości porcji. Płaci się w zależności od tego, ile waży ostateczna porcja.
Koncepcja „self service ice cream” przybyła z Włoch, gdzie stoiska tego typu cieszą się dużą popularnością. Wkrótce planowane są otwarcia w kolejnych centrach handlowych
Tego lata zasmakować będziemy mogli linii lodów stworzonych przez samą Magdę Gessler! Restauratorka skorzystała z rodzinnych tradycji: receptur mieszkającej we Włoszech prababci oraz babci, która w 1947 roku otworzyła kawiarnię „Pionierka” w Słupsku.
Podczas premiery produktu Ice Queen Magda Gessler nie obyło się bez skandalu. W akcji promocyjnej restauratorka rozdała warszawiakom tonę lodów, w tym lodów o smakach alkoholi – campari z pomarańczą oraz prosecco. Zdaniem prawników taka akcja mogła naruszać przepisy ustawy o wychowaniu w trzeźwości. Odtąd smaki te ukryły się pod pozycją "dla dorosłych". Można je dostać niejako "spod lady".
Magda Gessler planuje ogólnopolską sieć, więc być może już wkrótce zawita do kolejnych miast.
Jeśli ktoś wolałby lżejszą wersję (ale nadal pod znanym nazwiskiem), może wybrać się na sorbety od Anny Lewandowskiej. Marka Foods by Ann wprowadziła lody już ubiegłego lata. Teraz można je dostać w niektórych sieciach sklepów oraz kawiarniach Lewandowskiej – Healthy Store by Ann.
Słodzone ksylitolem smakołyki występują w trzech smakach: czarna porzeczka i burak, mango i marakuja oraz truskawka.
Od kilku sezonów furorę robią czarne i szare lody. Najlepiej podane w równie mrocznym rożku. Dark food szybko podbija Instagram.
Lecz choć Instagram żyje oryginalnymi smakami, z badań wynika, że Polacy, jeżeli chodzi o lodowe wybory, są tradycjonalistami. Niezmiennie od lat ulubionym smakiem lodów wśród Polaków jest śmietankowy (39%).
Chłodzącymi przekąskami możemy cieszyć się wspólnie z czworonogami. Powoli przybywa lodziarni, które oferują lody... dla psów. Na taki krok zdecydowało się np. Limoni.
Limoni Dog to kremowa kompozycja o smaku bananów i/lub borówki amerykańskiej. Lody sprzedawane są w specjalnych pojemnikach,z odpowiednio dobranych i wyselekcjonowanych składników.
Co ciekawe, lody dla psów mogą być spożywane również przez ludzi, bez żadnych negatywnych skutków.
Jak pokazuje Instagram, psy nie pogardzą też tradycyjnymi smakołykami
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.