Partnerzy portalu
Krzysztof Cybruch: Gastronomia musi być gotowa na bardzo szybką zmianę (wideo) Krzysztof Cybruch, Targ Śniadaniowy, Food Hall Poland/ fot. PTWP

Krzysztof Cybruch: Gastronomia musi być gotowa na bardzo szybką zmianę (wideo)

Rozkwit kultury foodie w Polsce jest faktem. Z Krzysztofem Cybruchem z Targu Śniadaniowego i Food Hall Poland, serwis horecatrends.pl rozmawia na temat możliwości rozszerzania koncepcji gastronomicznych w przestrzeniach wspólnych w Polsce oraz o tym jak zmienia się i jak powinna się zmieniać dzisiaj gastronomia.

Autor: Magda Brzózka; www.horecatrends.pl Data: 05 czerwca 2019 07:10

- Jednym z moich aktualnych projektów, na parę lat do przodu, jest powołanie spółki Food Hall Poland, która realizuje kolejne inwestycje w kierunku rozwijania branży gastronomii w przestrzeniach wspólnych, co odpowiada na zapotrzebowanie życia wielkomiejskiego - przyznaje Krzysztof Cybruch.

- Ta branża zmienia się hiperbolicznie. Kiedy w 2012 r. rysowałem sobie na kartce papieru pomysł Targu Śniadaniowego, to był nieporównywalny moment w gastronomii do tego, w którym znajdujemy się obecnie. Branża cały czas dynamicznie się rozwija, wspaniałe jest to, że jakość żywności zyskuje na znaczeniu. Świadomość rynku i nasz pomysł na jego rozwój, związany z tworzeniem ogólnodostępnych przestrzeni wspólnych z różnorodną ofertą gastronomiczną i kulturalną, wydaje się dla wielkomiejskiego życia najbliższą przyszłością. To jest dobry moment, bo to się tak naprawdę teraz dopiero zaczyna w Polsce rozwijać. Raczej dotyczy to większych miast, co nie oznacza, że w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców będzie to niemożliwe. Ten model daje mnóstwo możliwości dla kulinarnego szefa, właściciela lokalu czy kucharza. Te wspólne przestrzenie tym różnią się od zwykłych restauracji, że skupiają ofertę przekrojową, dają opcję kooperacji, dzięki czemu konsument ma do dyspozycji wiele opcji i chętniej w takim miejscu spędza więcej czasu - wylicza Cybruch. 

I wskazuje, że dzisiaj foodies i w ogóle konsumenci nie lubią powtarzalności, nie chcą w kółko jeść tego samego. - Dlatego gastronomia dzisiaj musi być gotowa na bardzo szybkie zmiany, na umiejętność szybkiego dopasowania się do potrzeb Gości, na obserwowanie i reagowanie na trendy i mody. Poza tym konsument oczekuje coraz lepszej jakości żywności. Jedzenie w Polsce cały czas jest bardzo tanie - dodaje.

Jego zdaniem liczy się również design i całe otoczenie biznesowe, ze względu na to, że obszar prowadzenia biznesu gastronomicznego już dawno wyszedł poza kartę menu... 

 

Krzysztof Cybruch był prelegentem debaty „Żywność i jedzenie. Moda i styl”, która odbyła się 15 maja 2019 roku w ramach XI Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Przeczytaj relację EEC 2019: Żywność i jedzenie. Moda i styl (relacja+galeria zdjęć)

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.