Kuchnia hinduska, kilka lat temu mało popularna w Polsce, dziś, także dzięki nam, świetnie się rozwija. Tamtejsza kuchnia to zabawa smakiem, kolorem, aromatami i przyprawami. Staramy się to implementować i chcemy być w tym pierwsi - mówi serwisowi portalzpozywczy.pl Andrzej Truchlewski, NPD Development Manager w firmie Foodmakers
Andrzej Truchlewski, NPD Development Manager w firmie Foodmakers mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, że pomysł na zakład zrodził się z obserwacji trendów rynkowych obecnych na Zachodzie.
- Właściciel Grupy Mróz, pan Wojciech, zauważył, że w Polsce nie ma na rynku zbyt wielu produktów świeżych rozumianych jako nieprzetworzone termicznie. Stąd moja rola. Jestem odpowiedzialny za kreowanie nowych dań, kanapek, sałatek, sosów czy zup w technologii ultra fresh, a więc bardzo blisko kuchni tradycyjnej. Staramy się gotować jak szefowie kuchni czy nasze babcie w domu - dodał.
Truchlewski wskazuje, że sporym wyzwaniem jest dostosowanie technologii gotowania znanej z kuchni do produkcji masowej.
- Ugotowanie 5 kg sosu jest proste dla każdego kucharza. Przełożenie tego na skalę produkcyjną, czyli np. 1 tona produktu jest skomplikowane. Skąd czerpiemy pomysły? Słuchamy naszych klientów, czyli sieci handlowych i czerpiemy od nich. Robimy wiele wewnętrznych testów, sami podróżujemy i przynosimy pomysły. Przykładem jest kuchnia hinduska, kilka lat temu mało popularna w Polsce. Dziś, także dzięki nam, świetnie się rozwija. Sam pracowałem zagranicą z szefami kuchni z całego świata: Chin, Indii i Tajlandii. Tamtejsza kuchnia to zabawa smakiem, kolorem, aromatami i przyprawami. Staramy się to implementować. Chcemy być pierwsi. otwierać nowe kategorie i smaki, bo to jest po prostu ciekawe - dodał.