Partnerzy portalu
Łapanowski: Ilość żywności na rynku jest wystarczająca. Wyzwaniem jest jakość

Łapanowski: Ilość żywności na rynku jest wystarczająca. Wyzwaniem jest jakość

Autor: AW/horecatrends.pl Data: 12 czerwca 2019 09:00

Grzegorz Łapanowski niedawno zadebiutował w roli producenta żywności – razem z przyjaciółmi stworzył markę Old Friends Kimchi. Podczas EEC 2019 kucharz opowiedział o szansach rynkowych żywności jakościowej.

– Całę życie zajmowałem się kuchnią i obserwowaniem rynku spożywczego. Dzisiaj jestem jego częścią od wewnątrz – mówił Grzegorz Łapanowski podczas EEC 2019.

Kucharz produkuje razem z Mirą Klepacką i Sebastianem Twarogalem Old Friends Kimchi, czyli kapustę kiszoną w stylu koreańskim z polskiego surowca.

– W Polsce mamy wspaniałe surowce. Gdybyśmy tylko importowali know how i robili np. wybitne wędliny ze swojego mięsa, to one mogą być w polskim stylu hiszpańskim czy włoskim – tłumaczył współzałożyciel Fundacji Szkoła na Widelcu.

Jak dodał, dzisiaj ilość jedzenia na rynku jest wystarczająca, natomiast wyzwaniem jest jej jakość. Wyzwaniem jest również umiejętność znalezienia dialogu z konsumentami oraz pokazanie, dlaczego produkt ma określoną cenę.

Z jednej strony mamy oczekiwania, żeby żywność była smaczna, zdrowa, z możliwie jak najczystszą etykietą. Z drugiej strony nasza gotowość do zapłacenia uczciwej ceny za produkt ma też swój kres. Aspekt ekonomiczny jest ważny przy wyborach konsumenckich. Część odbiorców jest już gotowa, by płacić więcej za jakościową żywność. Muszą natomiast wiedzieć, skąd ta jakość wynika – mówił Łapanowski.

Prelegent EEC 2019 przyznał, że koszty prowadzenia przedsiębiorstwa, logistyki, dystrybucji marketingu to wielkie wyzwanie dla producenta.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz