Partnerzy portalu
Łapanowski: Ilość żywności na rynku jest wystarczająca. Wyzwaniem jest jakość

Łapanowski: Ilość żywności na rynku jest wystarczająca. Wyzwaniem jest jakość

Grzegorz Łapanowski niedawno zadebiutował w roli producenta żywności – razem z przyjaciółmi stworzył markę Old Friends Kimchi. Podczas EEC 2019 kucharz opowiedział o szansach rynkowych żywności jakościowej.

Autor: AW/horecatrends.pl Data: 12 czerwca 2019 09:02

– Całę życie zajmowałem się kuchnią i obserwowaniem rynku spożywczego. Dzisiaj jestem jego częścią od wewnątrz – mówił Grzegorz Łapanowski podczas EEC 2019.

Kucharz produkuje razem z Mirą Klepacką i Sebastianem Twarogalem Old Friends Kimchi, czyli kapustę kiszoną w stylu koreańskim z polskiego surowca.

– W Polsce mamy wspaniałe surowce. Gdybyśmy tylko importowali know how i robili np. wybitne wędliny ze swojego mięsa, to one mogą być w polskim stylu hiszpańskim czy włoskim – tłumaczył współzałożyciel Fundacji Szkoła na Widelcu.

Jak dodał, dzisiaj ilość jedzenia na rynku jest wystarczająca, natomiast wyzwaniem jest jej jakość. Wyzwaniem jest również umiejętność znalezienia dialogu z konsumentami oraz pokazanie, dlaczego produkt ma określoną cenę.

Z jednej strony mamy oczekiwania, żeby żywność była smaczna, zdrowa, z możliwie jak najczystszą etykietą. Z drugiej strony nasza gotowość do zapłacenia uczciwej ceny za produkt ma też swój kres. Aspekt ekonomiczny jest ważny przy wyborach konsumenckich. Część odbiorców jest już gotowa, by płacić więcej za jakościową żywność. Muszą natomiast wiedzieć, skąd ta jakość wynika – mówił Łapanowski.

Prelegent EEC 2019 przyznał, że koszty prowadzenia przedsiębiorstwa, logistyki, dystrybucji marketingu to wielkie wyzwanie dla producenta.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.