Lodowe trendy 2021. Co było hitem tego sezonu?



horecatrends.pl/informacja prasowa - 07 września 2021 10:52


Mijający sezon umocnił pozycję lodów rzemieślniczych. Mimo że klasyczne smaki, jak śmietanka, truskawka czy pistacja nadal są na topie, to goście coraz częściej decydują się na bardziej wyszukane propozycje. Stąd w ofertach lodziarni pojawiają się połączenia z innymi deserami, nietypowe owoce czy wytrawne akcenty.

– Jeszcze kilka lat temu, gdy klient szedł do lodziarni, dokładnie wiedział, czego może się spodziewać. Czekolada, śmietanka, truskawka, bakalie, cytryna. Dzisiaj każda wizyta, szczególnie w naszych punktach, niesie za sobą element zaskoczenia. Menu zmienia się tak dynamicznie, że zawsze można spróbować czegoś innego – tłumaczy Paulina Daniłowicz z “u Lodziarzy” Wytwórni Lodów Polskich. – Naszym gościom bardzo podoba się taka formuła – są otwarci na poznawanie i poszukiwanie nowości.

Smaki dzieciństwa

W tym sezonie w sieci franczyzowej zadebiutowały desery przywodzące na myśl czasy dzieciństwa. Stąd w menu pojawiły się lody ryż na mleku z pistacją i malinami czy starkowana marchewka z jabłkiem. Był także kefir z czerwoną porzeczką – lody powstałe na bazie prawdziwego, cennego w składniki odżywcze kefiru. Popularnością cieszyły się ponadto połączenia z dobrze znanymi ciastami i wypiekami – lody o smaku sernika, chałwy, keksa, chałki czy sękacza.

Osobne miejsce w ofercie zajmują sorbety. Przygotowywane z soczystych, dojrzałych owoców są orzeźwiającą alternatywą dla lodów mlecznych. Wybierają je osoby poszukujące lżejszych deserów oraz klienci zmagający się z alergiami pokarmowymi lub eliminujący z diety składniki pochodzenia zwierzęcego.

Trend wege wśród lodów

– Trend wege silnie toruje sobie miejsce wśród tradycyjnych propozycji. Wiąże się to z coraz większym przywiązaniem do kwestii zdrowotnych. Sporą rolę odgrywa tu też światopogląd i zwrot ku szeroko rozumianej ekologii. Branża lodowa odpowiada na te potrzeby, proponując desery z mniejszą zawartością cukru lub jego zamiennikami, na bazie napojów roślinnych (np. “mleka” ryżowego), bez glutenu itd. Dzięki temu jesteśmy w stanie dotrzeć do jeszcze szerszego grona odbiorców, pokazując, że lody nie muszą kojarzyć się wyłącznie ze słodką, kaloryczną przekąską. Odpowiednio dobrane mogą być elementem zrównoważonej diety  – tłumaczy Paulina Daniłowicz.

Wśród polskich konsumentów nie brakuje też miłośników lodów wytrawnych. Choć tego typu smaki nadal traktowane są jako propozycje dla koneserów, to warzywne, ziołowe czy słone elementy z powodzeniem łączą się ze słodką bazą. Stąd w ofercie hit ostatnich lat, czyli słony karmel, ale też ser koryciński z brzoskwinią i czarnuszką, rokitnik z jarzębiną czy lody sezamowe.

– Trendy na najbliższy czas? To dalszy rozwój nurtu wege, głębsze odkrywanie ziół, nowych owoców, poszukiwanie nietypowych miksów czy składników prozdrowotnych. W tych kierunkach tkwi największy potencjał, który zamierzamy wykorzystać w kolejnym sezonie  – podsumowuje przedstawicielka “u Lodziarzy”.