Partnerzy portalu
Maczfit: Diety specjalne cieszą się coraz większym zainteresowaniem (wywiad) Maciej Lubiak, prezes Maczfit

Maczfit: Diety specjalne cieszą się coraz większym zainteresowaniem (wywiad)

- Coraz większym zainteresowaniem cieszą się diety specjalne: no gluten, no lactose, wegańskie, dla diabetyków. Takie programy cieszą się dużą popularnością, ponieważ coraz więcej osób ma problemy zdrowotne - mówi serwisowi horecatrends.pl Maciej Lubiak, prezes Maczfit.

Autor: Anna Wrona/horecatrends.pl Data: 01 października 2018 09:00

Horecatrends.pl: Jakie były początki cateringu dietetycznego i jak rozwija się on w Polsce?

Maciej Lubiak, założyciel Maczfit: Catering dietetyczny powstał na początku XXI wieku w Stanach Zjednoczonych. Pierwszą ambasadorką była ciesząca się światową sławą piosenkarka Jennifer Lopez. Dziś diety pudełkowe w USA są nadal popularne, ale trzeba przyznać, że nie aż tak jak w Polsce. U nas przez ostatnie 3 lata segment ten bardzo dynamicznie się rozwinął.

Pierwsze firmy powstały w 2008-2010 roku, ale Polacy nie byli jeszcze przygotowani na taką ofertę – moda na bycie FIT miała dopiero nadejść. Polacy są bardzo wymagający i mają duże oczekiwania, jeżeli chodzi o kaloryczność, smaki, czy nietolerancje pokarmowe, dlatego oferta Maczfit cały czas się poszerza. To również wyróżnia catering dietetyczny w Polsce na tle Europy. Sądzę, że jesteśmy jakościowym liderem w tej branży, ponieważ na świecie to funkcjonuje bardzo ogólnie. Jest mniej diet specjalnych i zróżnicowania kalorycznego. Być może dlatego, że w większości krajów Europy, jak Włochy, Grecja, Hiszpania kultura zdrowszego jedzenia jest zdecydowanie na wyższym poziomie, a posiłki mniej tłuste. Tradycyjna kuchnia polska jest kaloryczna i ciężkostrawna, a przecież wszystkim zależy na dobrym wyglądzie i samopoczuciu. Dlatego branża fit rozwija się w takich krajach jak Polska, Niemcy, Anglia. W Europie są to przede wszystkim Niemcy. Tam powstaje wszystko dotyczące branży fit w Europie i na świecie, czyli firmy związane z daniami gotowymi, zdrową żywnością, daniami gotowymi fit w sklepach.

Czy rynek diet pudełkowych jest rozdrobniony?

Można powiedzieć, że czterech głównych graczy w Polsce zajmuje między 10 a 15 proc. rynku. Mniejszych firm, które robią średnio po kilkadziesiąt zestawów dziennie jest około 500, ponieważ początkującym łatwiej jest przygotować 50 zestawów niż kilka tysięcy. Ja jednak z perspektywy czasu uważam, że teraz Maczfit ma znacznie lepszą jakość niż na początku dzięki obecnej strukturze, kontroli wewnętrznej, technologom, dietetykom i managerom. Ale szanuję każdą firmę i każda z nich jest naszą konkurencją.

Catering dietetyczny to biznes o niskim progu wejścia. Każdy, kto ma kantynę, bar czy restaurację może spróbować. Niestety - czasem nie do końca zgodnie z przepisami. Ale jeśli następuje rozwój i chcemy stworzyć markę, zaczynają pojawiać się problemy, bo koszty inwestycji zaczynają być takie, jak w przypadku każdego innego biznesu. Wyjście poza jedno miasto stanowi większy problem logistyczny czy transportowy. My już przez to przeszliśmy, ale jako naszą, największą konkurencję dalej uważamy właśnie małe firmy.

A czy nie ma walki na cenę? Na rynku można znaleźć zestawy po 39 zł.

Niektóre ceny są wręcz absurdalne. Przecież to zjadanie własnego ogona. Wiem, że można zejść z ceną tak nisko, ale to świadczy tylko o tym, że firma jest bardzo mała i próbuje wybić się na rynku. Ale za tę cenę trzeba utrzymać firmę, kucharzy itp. Będąc liderem na polskim rynku, nie da się zejść poniżej pewnego poziomu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.