Partner portalu
Marketingowe „must have” w gastronomii – wywiad z Head Of Strategy Sen Daniel Chomicz, CEO No Sugar Agency i Head Of Strategy w stołecznych lokalach Sen i Brooklyn / fot. materiały prasowe

Marketingowe „must have” w gastronomii – wywiad z Head Of Strategy Sen

– Nie ma jednej ogólnej recepty dla wszystkich marek gastronomicznych. Każdy lokal to inny koncept, z innymi potrzebami, założeniami i kosztami. Natomiast to, od czego powinniśmy zacząć, to zbadanie kondycji finansowej swojej marki – powiedział w rozmowie z horecatrends.pl Daniel Chomicz, CEO No Sugar Agency i Head Of Strategy w stołecznych lokalach Sen i Brooklyn. Z Danielem porozmawialiśmy o kluczowych działaniach marketingowych w gastronomii, na co zwrócić uwagę w budowaniu strategii lokalu w sieci oraz jak sobie z tym poradzić w dobie pandemii.

Autor: Jakub Szymanek/horecatrends.pl Data: 14 grudnia 2020 08:13

Horecatrends.pl: Mówi się żartobliwie: „jeśli nie ma Cię na Facebooku, to nie istniejesz”. Czy profile w mediach społecznościowych to dzisiejsze „must have” w każdym lokalu gastronomicznym?

Daniel Chomicz: To bardzo mylące stwierdzenie. Minęły już czasy, kiedy 90% użytkowników Facebooka jest online i na bieżąco sprawdza aktualności. Dodatkowym kwestią jest również fakt, że Facebook stał się bardziej tablicą reklamową niż platformą do komunikacji międzyludzkiej, która mówi nam co u naszych znajomych. Teraz korzystając z Facebooka, dowiesz się więcej na temat samego siebie, gdyż Facebook kieruje się algorytmem na bazie tego, czego obecnie szukasz w sieci.

Natomiast jeśli chodzi o to, czy Facebook to „must have” dla marki gastronomicznej? Nie jest koniecznością, ale profil firmowy może posłużyć jako wizytówka, z której na pewno skorzystają osoby zainteresowane daną marką. Na takim koncie nie może wtedy zabraknąć: podstawowych danych kontaktowych, zakładki z menu, krótkiej informacji o koncepcie oraz godzin otwarcia i możliwości dojazdu. To główne elementy, których poszukują konsumenci.

Na co zatem warto postawić?

Do dzisiejszego „must have” na pewno możemy zaliczyć posiadanie konta na Instagramie, będącego albumem wysokiej jakości zdjęć oraz nośnikiem codziennych informacji za pomocą insta stories.

Warto pamiętać również o obecności na platformach, na których znajdują się nasi odbiorcy, widoczności w grupach tematycznych na Facebooku oraz poprzez konto w Google i Tripadvisor. Natomiast najważniejszym dla nas medium powinna być nasza strona internetowa, uzupełniona we wszystkie możliwe informacje, których szuka konsument, spędzając czas w sieci.

Hasztag Foodporn jest jednym z najpopularniejszych w mediach społecznościowych. Jak ważne jest oznaczanie lokali gastronomicznych i ich ocena w mediach społecznościowych?

W obecnych czasach, kiedy rządzi nami pośpiech i ciągły brak czasu, można powiedzieć, że hasztagi odchodzą do lamusa. Wiele marek nadal z nich korzysta, natomiast nikt tak naprawdę nie ma czasu na to, aby szukać zdjęć za pomocą hasztagów.

Obecne social media (Instagram), to w głównej mierze odznaczenie lokalizacji jaki i samego profilu danego konceptu. Wtedy też wszystkie najważniejsze informacje mamy podane na tacy. Konsument, przyszły, potencjalny gość sprawdzi lokalizację, jeśli będzie dla niego korzystna, przekieruje się wtedy na profil marki, szukając dalszych informacji.

Obecność w mediach społecznościowych może pomóc, ale także zaszkodzić. Co robić, aby czerpać same korzyści z działalności w sieci i czy to jest możliwe w dobie wszechobecnego hejtu?

Tutaj na wstępie od razu powiem, że niestety wiele osób myli hejt z konstruktywną krytyką. Niestety przywykliśmy do tego, że w sieci jesteśmy raczej obrażani niż nagradzani i na pewno nikt nie ma dobrych intencji.

Najważniejszym punktem działalności w sieci jest bycie autentycznym, szczerym. Ludzie są wyczuleni na kłamstwa i hipokryzję. Jeśli mamy swoje zdanie, trzymajmy się tego, bądźmy konsekwentni, a z czasem zyskamy swoich odbiorców, którzy wspólnie z nami stworzą pewną społeczność. Sprawdza się stare przysłowie “Prawda się zawsze dobrze sprzedaje”

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.