Partnerzy portalu
Marta Glinka: czekamy na powrót kulinarnych doświadczeń w wersji stacjonarnej Marta Glinka, autorka bloga Restaurantica i Warsaw Foodie, ekspert ds. trendów kulinarnych, konsultant marek z sektora spożywczego i horeca/ fot. Wojciech Artyniew

Marta Glinka: czekamy na powrót kulinarnych doświadczeń w wersji stacjonarnej

- Im dłużej restauracje są zamknięte tym bardziej Foodies, czyli osobom które nieustannie poszukują nowych miejsc, nowych smaków, lubią zdobywać nowe doświadczenia kulinarne – brakuje elementu zaskoczenia i powiewu nowości. Tęsknimy do podróży, także tych smakowych, eksperymentowania z różnymi daniami - mówi serwisowi www.horecatrends.pl Marta Glinka, autorka bloga Restaurantica i Warsaw Foodie, ekspert ds. trendów kulinarnych, konsultant marek z sektora spożywczego i horeca.

Autor: www.horecatrends.pl Data: 02 lutego 2021 08:46

- Pandemia zatrzymała dynamiczny rozwój gastronomii, większość planowanych nowych otwarć zostało wstrzymanych, działalność rozpoczynają tylko pojedyncze lokale. Jednocześnie mamy do czynienia z lawiną zamknięć, które dotknęły również miejsca z tradycjami, działające z sukcesem od wielu lat. Restauratorom jest teraz szczególnie trudno, bo dowozy nie zrekompensują zysków z normalnie funkcjonującej restauracji. Pomaga elastyczność, otwarcie na zmiany i ciągłe obserwowanie potrzeb i oczekiwań klientów - wylicza Marta Glinka.

Jej zdaniem oferta restauracji na wynos powinna być dopasowana zarówno do możliwości przewozu, bo przecież nie każde danie nadaje się do oferty na wynos, jak i do zmieniających się podczas pandemii potrzeb konsumentów. - Chętniej niż po wykwintne dania sięgamy obecnie po tzw. comfort food, dania proste, nieprzekombinowane. Na topie jest pizza, dania kuchni polskiej, czy street food. Ale szukamy również dań o zdrowych składnikach, przez co zamówienia potraw wegańskich i wegetariańskich dynamicznie rosną - dodaje. 

Wielu restauratorów tylko lekko zmieniło czy skróciło menu dopasowując je w ten sposób do dowozów. Inni zauważyli, że mamy teraz inne potrzeby i dokonali radykalnych zmian w karcie dań, tworząc zupełnie nowe, tymczasowe koncepty na czas COVID.

- Im dłużej restauracje są zamknięte tym bardziej Foodies, czyli osobom które nieustannie poszukują nowych miejsc, nowych smaków, lubią zdobywać nowe doświadczenia kulinarne – brakuje elementu zaskoczenia i powiewu nowości. Tęsknimy do podróży, także tych smakowych, eksperymentowania z różnymi daniami. Tak jak miało to miejsce w przypadku lokali stacjonarnych to także w dostawie Foodies szukają regularnie zmienianych, sezonowych menu i elementu zaskoczenia. Doceniamy restauracje, które nieustannie wprowadzają nowości – nowe dania, ale nie tylko. Coraz więcej restauracji oprócz ciepłych dań ma w ofercie produkty delikatesowe, półprodukty do przygotowania dań w domu, co jest dużym odciążeniem dla osób, które pracują w domu i nie mają czasu na gotowanie - zapewnia ekspertka.

I zapewia, że jednak niezależnie od tego, jaką ofertę w dowozie mają restauracje, z niecierpliwością czekamy na powrót do możliwości kulinarnych doświadczeń w wersji stacjonarnej. - Wyjście do restauracji to przecież nie tylko smak, ale także sposób podania, możliwość podejrzenia kucharzy przy pracy, rozmowa z kelnerem, sommelierem  czy możliwość spotkania przy jednym stole z rodziną i przyjaciółmi - puentuje Marta Glinka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.