Partnerzy portalu
Marta Marczak, PwC:  Jedzenie ma cywilizacyjne znaczenie! Marta Marczak, dyrektor w zespole strategii marki, PwC, fot. PTWP

Marta Marczak, PwC: Jedzenie ma cywilizacyjne znaczenie!

– Jedzenie jak nigdy dotąd wymaga przeredefiniowania, ponieważ traci swoją polityczną neutralność. Wybierając jedzenie będziemy manifestować naszą postawę za czymś lub przeciwko czemuś – zapewniała Marta Marczak, dyrektor w zespole strategii marki PwC, podczas debaty "Żywność i jedzenie. Moda i styl", która odbyła się która odbyła 15 maja 2019 r. w ramach XI Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Autor: Anna Wrona; www.horecatrends.pl Data: 28 maja 2019 10:52

– Żyjemy w świecie, który jest bardzo mocno przyciskany czynnikami takimi jak zanieczyszczenie środowiska, zmiana struktury demograficznej, choroby cywilizacyjne czy digitalizacja. To nie są trendy, tylko czynniki cywilizacyjne napędzające istnienie trendów, na które marki są w stanie odpowiedzieć. Jeżeli odpowiedzą w sposób wiarygodny i ważny dla konsumenta, odniosą komercyjny sukces – mówiła podczas debaty Marta Marczak

Jej zdaniem dzisiaj nie ma już neutralnych wyborów. To nowy kontekst rozmowy o biznesie spożywczym. Jedzenie ma cywilizacyjne znaczenie.

Zobacz relację z debaty: EEC 2019: Żywność i jedzenie. Moda i styl

– Marki muszą przestać myśleć o targetach, grupach docelowych. Muszą myśleć o tym, jaką wartość mają do zaproponowania. I bardzo się starać, żeby zbudować wokół tej wartości społeczność, która stanie się naturalnym medium, wiarygodnym ambasadorem. To prowadzi do nowego zjawiska w marketingu: odejścia od storytellingu do storydoing. Dziś konsumenci nauczyli się, że marki mogą opowiadać różne historie, niektórzy to wprost nazywają kalkami marketingowymi. Chodzi teraz o to, żeby odzyskać kredyt zaufania. Pokazać, że marketing to nie jest ściema, że marki mają pozakomercyjny sens i że mogą przyczynić się do ważnej dla wszystkich zmiany. Żeby to się mogło stać, muszą być uczciwe i autentyczne. Przestać gadać, a zacząć robić. To będzie marketing, który współczesnych konsumentów zainteresuje i pozwoli uzyskać to, co jest najważniejszym celem, czyli lojalność – mówiła.

Ekspertka zaznaczyła, że mówiąc o trendach, powinniśmy myśleć nie tylko o trendach kategorialnych, ale w dużym stopniu o trendach kulturowych, trendach demograficznych, trendach konsumenckich.

– Bardzo ciężko jest wybadać przyszłość. Przyszłość się kreuje. Stąd wielkie oczekiwanie, żeby cele biznesu nie były tylko komercyjne, żeby miały wyższy cel, który będzie miał zaszyty cel komercyjny. To jest moment, kiedy rewolucja może i powinna się zacząć – podsumowała.

Marta Marczak, dyrektor marki PwC brała udział w debacie "Żywność i jedzenie. Moda i styl", która odbyła się która odbyła 15 maja 2019 r. w ramach XI Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.