Partner portalu
Marzec i kwiecień 2020 - raport o kreatywności gastronomii w czasie pandemii Gastronomia kreatywnie walczy z wirusem/ fot. shutterstock

Marzec i kwiecień 2020 - raport o kreatywności gastronomii w czasie pandemii

Mija siódmy tydzień od przymusowego zamknięcia lokali gastronomicznych. Po wstępnej fali szoku, załamania i zaskoczenia, przedstawiciele sektora szybko przeszli do działania. Okazało się, że kryzys wyzwala siłę, uwalnia kreatywne pomysły i motywuje do ich szybkiej realizacji. Dowód? Dowodów mamy całkiem sporo... Zapraszamy na nasz przegląd innowacyjnych projektów z sektora gastro, które wykiełkowały w marcu i kwietniu 2020 - w czasie trwania pandemii (a może to właśnie dzięki temu).

Autor: Magdalena Brzózka, AW; www.horecatrends.pl Data: 29 kwietnia 2020 17:22

Podobno co nas nie zabije, to nas wzmocni... Przedstawiciele sektora gastronomicznego są chyba tego najlepszym dowodem. Ilość nowych koncepcji, marek, produktów, formatów a także akcji specjalnych, które ujrzały światło dziennie - w zasadzie - z powodu koronawirusa i obostrzeń wywołanych w związku z jego pojawieniem się w naszym kraju - jest imponująca. I mimo, że jest to branża ogromnie dotknięta w tej sytuacji, to jednak dziś skupimy się na jasnej stronie całej sytuacji. Dlatego, że wierzymy, że za tym zakrętem coś nas jeszcze czeka... 

Trzeba działać i już poważnie myśleć o przyszłości

Przypominamy rozmowę z Tomaszem Czudowskim, restauratorem, współwłaścicielem winebaru Alewino oraz Restauracji Forty, inicjatorem akcji #wspieramgastro, który mówił nam: 

- Każda trudność daje nam jakąś siłę do działania. W moim przypadku kryzys uświadomił, jak cudowny i wyrozumiały mam zespół. Pokazał nam też potencjalnie nowe kanały i formy przychodowe na przyszłość. Staramy się sobie radzić, jak tylko się da, wyzwoliło to dużą kreatywnoąć i energię, ale i wolę przetrwania.

Z kolei Krzysztof Kaliciński, konsultant, wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego, trener biznesu, coach, namawiał, by już dziś planować jutro.

- Proponuję już teraz zacząć przygotowania i skupić się na tym niż na prognozowaniu rozwoju wypadków. Przygotowanie zależy od nas a na pozostałe kwestie mamy mniejszy wpływ. Decyzja rządu o ponownym otwarciu lokali zostanie podjęta tak samo "nagle", jak została podjęta o ich zamknięciu. Kto będzie gotowy, ten skorzysta pierwszy i zacznie odrabiać straty - dodaje Kaliciński.

- Wstrzymanie działalności lokali gastronomicznych to dobry czas na opracowanie nowych strategii działania i wdrożenie planów, na które wcześniej nie było czasu. W rozmowie z Horecatrends.pl, Arkadiusz Żochowski, general manager Zoni Restaurant i WuWu Bistro powiedział o projekcie e-sklepu z daniami i półproduktami marek oraz o tym, jak lokale przygotowują się do funkcjonowania po zniesieniu obostrzeń.

Tadeusz Müller, kucharz i restaurator, przyznał, że jest za otwarciem gastronomii z nowymi standardami bezpieczeństwa. 

Cały wywiad czytaj tutaj: Tadeusz Müller: Jestem zwolennikiem otwierania gastronomii z nowymi standardami bezpieczeństwa (wywiad)

Nowości w czasie pandemii

Na trudności w związku z zamknięciem gastronomii szybko zareagowały wegańskie i wegetariańskie koncepty. I nie chodzi wyłącznie o uruchomienie opcji dowozu dań do Gości lub "na wyos", ale zmiana formatu firm i wejście w zupełnie nowe przestrzenie...

Malka Kafka, właścicielka i założycielka sieci wegańskich restauracji Tel Aviv Urban Food, w kilkanaście dni po wprowadzeniu restrykcji zdecydowała się na przeformułowanie biznesu: - My przestajemy być firmą, która prowadzi restauracje, zaczynamy być firmą, która produkuje żywność - zapowiedziała. I tak powstała marka garmażeryjna DOBRA KARMA.  

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.