Partnerzy portalu
Masturdating - na polską scenę gastronomiczną wkracza nowy europejski trend fot. unsplash.com

Masturdating - na polską scenę gastronomiczną wkracza nowy europejski trend

Masturdating to nowy trend społeczny, który skupia się na zaspokajaniu swoich własnych potrzeb i czerpaniu przyjemności ze spędzania czasu w swoim własnym towarzystwie. Jest to świadome pozwalanie sobie na rzeczy i aktywności, które dają nam spokój, relaks i koncentrację na własnych celach i pasjach. Trend znacząco odbił się na gastronomicznej scenie europejskich miast, również w Warszawie gdzie objawia się wysypem małych restauracji, w których rezerwacja stolika dla jednej osoby to nic dziwnego.

Autor: www.horecatrends.pl Data: 12 czerwca 2019 10:17

Spędzanie czasu w pojedynkę choć początkowo wpisywało się w krajobraz dużych, zachodnich miast takich jak Kopenhaga, Nowy Jork, Paryż, Londyn i Walencja zawitało również do Polski. Polega na skupianiu się na rzeczach, które sprawiają nam najwięcej przyjemności. Co więcej, lubimy je bez względu na to, czy aktywności, na które się decydujemy są z pozoru zarezerwowane dla par lub grup znajomych. Chodzi o wyjścia do teatru, kina, na spacer albo do restauracji.

Ważna przy masturdatingu jest zmiana opinii, że najlepsze rzeczy robi się w towarzystwie. Tym bardziej, że w dzisiejszym zabieganym świecie umówienie spotkania nawet z najbliższymi przyjaciółmi wiąże się z wielodniowym wyprzedzeniem. Spontaniczne wyjścia to już naprawdę rzadkość.

Trend zyskuje w Polsce na znaczeniu, jako, że duża część naszego społeczeństwa to osoby, które nie są z nikim związane - z ang. Single. Nad Wisłą ta grupa stanowi już 26% całego dorosłego społeczeństwa. Co ważne, procentowy udział osób deklarujących życie w pojedynkę, ciągle się zwiększa a prawidłowość ta dotyczy szczególnie osób po 30 roku życia. Są to osoby, które doceniają swoją niezależność i bardzo o nią dbają. W ślad za nowymi wartościami młodych Polaków idą kierowane do nich oferty. Stąd rosnąca popularność ofert wakacyjnych dla singli, kampanie marketingowe np. banków skierowane do niezależnych osób po 30-tce czy wysyp małych knajp z 1-osobowymi stolikami, w których nacisk kładzie się na doświadczenie i opowieść, a nie na szybką obsługę. Ta kwestia w dużej mierze dotyczy warszawiaków, gdzie fenomen ‘masturdating” przeżywa swój rozkwit.

- Warszawa oprócz fantastycznej sceny kulinarnej i wachlarza autorskich kuchni, szybko chłonie światowe trendy i odzwierciedla je na lokalnym rynku. Masturdating jest jednym z nich - to podążanie za swoimi pasjami. W Tahinie wierzymy, że jedzenie jest jedną z nich - to nowe hobby dla amatorów -  pasjonatów. Dostrzegamy, że Warszawiacy coraz częściej oczekują prawdziwego doświadczenia z ciekawą historią w tle, a nie zwykłej wizyty w restauracji. Wymienienie listy składników i egozotyczne nazyw już nie wystarczą - goście dopytują o szczegóły i chcą wiedzieć więcej, a sama prezentacja dania czy napoju może już wprowadzić w ten świat i zachęcić do rozmowy, dla przykładu nasza kawa z piasku oprócz tego że sama w sobie jest oryginalna, to jest zaserwowana w taki sposób aby zaangażować gościa w jej nalanie do oryginalnych ‘naparstków’, z których piją m.in. Beduini -  mówi Marta Zalewska, PR manager restauracji Tahina.

Małe restauracje choć z pozoru mniej popularne, są doceniane za swoistą intymność, w szczególności dla osób rozpoznawalnych medialnie. Zatłoczone knajpy mogą wprowadzać w zakłopotanie i nie zapewniają poszukiwanego spokoju i komfortu, a przede wszystkim prawdziwego doświadczenia dań oferowanych przez to miejsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.